Ce este N+3 și cum vor fi notați elevii începând cu anul școlar 2022-2023
Anul școlar 2022-2023 aduce o serie de schimbări în ceea ce privește organizarea cursurilor și notarea elevilor la teste sau examene. Una dintre noutăți este introducerea sistemului de notare N+3.
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a oferit explicații privind modificările aduse structurii anului școlar 2022-2023. Printre acestea se numără renunțarea la semestre, eliminarea tezelor și introducerea sistemului de notare pe formula N+3.
Cum vor fi notați elevii începând din anul școlar 2022-2023
Potrivit structurii anului școlar 2022-2023, elevii nu vor mai avea semestre ci modudule de studiu și nu se vor mai face medii.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În acest fel va exista o singură medie generală la finalul anului școlar, iar profesorii vor avea autonomie în ceea ce privește evaluarea elevilor.
„Având în vedere această structura a anului școlar care se bazează pe cele cinci module de învățare alternate cu module de repaus, intenționam să revizuim regulamentul de organizare și funcționare din învățământul preuniversitar în sensul renunțării la obligativitatea acestor teze semestriale”, a precizat Sorin Cîmpeanu.
În continuare, ministrul a adăugat că tezele vor fi înlocuite de o evaluare sumativă la începutul și la finalul anului școlar. Iar corectarea acestor teste se va face de alți profesori decât cei de la clasă, „lucrarea să fie distribuită electronic către doi evaluatori care nu se cunosc între ei”, a precizat Ministrul Educației.
„Mulți dintre colegii noștri uită că nu mai trebuie să ne concentrăm pe evaluarea cunoștințelor, pe memorarea informației, disponibilă în momentul actual în zeci, sute, mii de surse de informare la care avem acces instantaneu, ci trebuie să ne axăm pe competențe”, a declarat Ministrul Educației.
În urma discuțiilor s-au analizat mai multe modalități de evaluare a elevilor. În final, s-a ajuns la concluzia că cea mai potrivită variantă este ca numărul de note pentru o disciplină să fie egal cu N+3, unde „n” este numărul de ore alocat săptămânal unei discipline.
Cu alte cuvinte, dacă o disciplină are 2 ore pe săptămână, în întregul an școlar vor fi necesare cel puțin 5 note.
Evaluare standardizată digitală
Sorin Cîmpeanu a propus introducerea unei evaluări digitale, „pentru început la nivel pilot pentru elevii claselor I-VII și mai apoi IX-XI, fără elevii din clasele terminale”
Altfel spus, în perioada 30 mai - 10 iunie 2022, Sorin Cîmpeanu îi va contacta pe cei de la BRIO, o campanie parteneră de tehnologie și le va propune să lucreze împreună pentru adminstrarea evaluărilor la limba română, matematică și istorie.
Evaluarea elevilor se va face pe baza unor teste care nu vor fi notate și nu vor primi clasificări.
Aceste teste vor costitui un instrument ce va oferi informații despre parcursul fiecărui elev.
“Împreună cred că putem gândi un sistem în care, pentru învățământul primar durata să fie de 15-30 de minute, să nu ne imaginăm că vor fi niște teste extrem de complicate care să streseze elevii, iar pentru învățământul gimnazial și liceal să fie teste rezolvabile în termen de 60 de minute”, explică Sorin Cîmpeanu.
Sursa: edupedu.ro
Etichete: Sorin Cimpeanu, elevi, structura anului școlar, evaluare, teste,
Dată publicare:
31-05-2022 16:45