Câte școli au trecut la scenariul roșu de la începutul anului școlar. Cifrele anunțate de Ministerul Educației
Ministerul Educației și Cercetării a anunțat, miercuri, care este situația la nivel național în ceea ce privește scenariile de desfășurare a cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar.
Astfel, în conformitate cu datele transmise de inspectoratele școlare județene (inclusiv al municipiului București), miercuri se înregistrează următoarea situație:
- 12.948 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară
- 4.406 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
- 302 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.
Câte școli au trecut la scenariul roșu de la începutul anului școlar
Comparativ, vineri, 18 septembrie, Ministerul Educației a anunțat următoarea situație:
- 12.953 de şcoli în Scenariul 1 (verde)
- 4.391 în Scenariul 2 (galben)
- 312 în Scenariul 3 (roşu).
De asemenea, cu o zi înainte de începutul anului școlar, ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat, că: 12.423 unităţi vor funcţiona în scenariul verde, 4.915 în scenariul galben şi 262 unităţi în scenariul roşu.
Potrivit acestor cifre, de la începutul anului școlar, 40 de unități de învățământ au trecut la scenariul roșu, la nivel național, crescând totodată numărul școlilor care au trecut de la scenariul galben la cel verde.
Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ, se menționează în comunicat.
Potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1.494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Hotărârile privind scenariul de funcționare pe parcursul anului școlar se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie.