Vineri a fost Ziua Mondială a Îmbrățișărilor, un gest care îi face fericiți pe mulți și care, potrivit psihologilor, are efecte chiar benefice pentru oameni.

În ultimii doi ani, din cauza pandemiei și a distanțării sociale, ne-am dezvățat să ne mai îmbrățișăm ca înainte. Sunt, însă și alternative pentru cei cărora le e dor să-i strângă în brațe pe cei dragi, dar au rețineri să o facă.

Îmbrăţişarea este unul dintre cele mai vechi gesturi de afecţiune inter-umană şi are efecte benefice atât pentru fizic cât şi pentru psihic, spun psihologii.

Claas-Hinrich Lammers, psihiatru: „Sunt multe studii care arată cât de importantă e atingerea fizică pentru dezvoltarea cuiva. Dar e la fel de importantă şi pentru starea de bine a psihicului nostru.”

Potrivit cercetătorilor, oamenii care au parte de contact fizic regulat sunt mai puţin agresivi. O îmbrăţişare stimulează circulaţia sângelui şi relaxează muşchii ambelor persoane. Şi poate chiar să întărească sistemul imunitar, pentru că sunt eliberaţi hormoni ai fericirii, care contribuie la întărirea organismului.

Din păcate, în aceste vremuri, distanţarea socială îi ţine pe mulţi oameni departe unii de alţii.

Experţii spun, însă, că nu trebuie să fie neapărat o îmbrăţişare.

Claas-Hinrich Lammers, psihiatru: „Poate fi ceva simplu, ca o atingere pe mâna celuilalt, sau o mână aşezată pe umăr atunci când îţi iei "la revedere". Noi, oamenii, dar şi subconştientul nostru, percepem aceste lucruri şi reacţionăm la ele.”

Cum nu toată lumea e dispusă să încalce regula distanţării sociale pentru o îmbrăţişare, e bine de ştiut că şi un animal de companie, ţinut în braţe, poate să îmbunătăţească starea de spirit.