Sute de elevi de liceu din Europa au dezbătut probleme politice în cadrul unui program internațional. „Este foarte dificil”
Un număr de 300 de elevi de liceu din România, Italia, Spania și Germania au dezbătut problemele politice ale lumii și au încercat să găsească soluții într-un format asemănător cu cel de la ONU.
Timp de 5 zile, au fost puși în ipostaza de a lua decizii, inclusiv în situații de criză. O parte dintre ei au stabilit deja: își doresc o carieră în diplomație.
Îmbrăcați la costum și serioși, liceeni au dezbătut și votat cele mai arzătoare probleme politice ale lumii. Au fost împărțiți în 20 de comitete, cu atribuții diferite, așa cum lucrează și ONU. Printre temele discutate - războiul din Sudan ori evenimente neprevăzute.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Matei Mihail Baciu, elev: „A luat foc o parte din Siberia și deocamdată, încă este în dezbatere subiectul au încercat să mobilizeze țara, să aducă pompieri, să ajute refugiații care pleacă din cauza focului”.
Ilinca Andreea Dumitru, elevă: „Comitetul de Criză este cel care testează cel mai mult creativitatea delegaților. Ei trebuie să vină cu soluții cât mai spontane încât să rezolve aceste probleme”.
Elev din Roma: „Am învățat cum lucrează diplomații și despre cum se desfășoară o conferință. Am discutat despre conflictul dintre Sudan și Sudanul de Sud”.
Florin - elev în clasa a XII -a - își dorește o carieră în diplomație.
Dimitrie Florin Balotescu, elev: „Cu siguranță una dintre opțiunile pe care le-aș putea urma este Dreptul Internațional. Din ce am observat foarte mulți elevi sunt influențați de această experiență”.
Iar Nicolas este din Barcelona și a venit în România alături de mai mulți colegi.
Nicolas, elev din Spania: „Am învățat cum funcționează Parlamentul și ședințele diplomatice. Este foarte dificil să reprezint o țară așa importantă, mai ales că este prima oară când particip. Am încercat să-mi fac țara mândră”.
Tudor Mirică, elev: „Trebuie să fim foarte siguri pe noi dacă vrem să urmăm acest stil de viață pentru toată viața noastră, deoarece nu mai sunt doar cuvinte pe foaie. Sunt decizii care pot afecta mii și mii de oameni.”
Programul internațional Model United Nations a fost implementat în urmă cu 11 ani. Scopul este să-i ajute pe elevi să înțeleagă problemele politice ale lumii și le dezvolta în același timp abilitățile de comunicare.