Mașini accesibile, dar și modele exclusiviste, prezentate la Salonul Auto București
Joi s-a deschis Salonul Auto București, iar producătorii speră ca piața să își mai revină după primul an al pandemiei, care a fost foarte dificil.
Cei care cumpără mașini noi în această perioadă au însă de așteptat de la câteva luni până la un an, în multe cazuri. Criza de cipuri de la nivel mondial duce la întârzieri mari de livrări, inclusiv în România, iar prețurile au crescut pe măsură.
Printre mașini mai accesibile, care pleacă de la 15.000 de euro, există și modele de 1 milion de euro. Modele exclusiviste, autoturisme cu o gardă la sol mai înaltă, cum este, de exemplu, un mini SUV hibrid, sunt prezentate la Salonul Auto, în premieră europeană.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Alin Dincă, reprezentantul unui producător auto: "Vorbim de o tendință la nivel european. Probabil că generațiile care vin și conturează noile alegeri din piață vor să vadă lumea altfel, mai de sus și atunci s-a conturat această nevoie de a avea pe orice tip de caroserie și o mașină mai înaltă, care să fie un mini suv."
Doritorii trebuie să știe, însă, că mai toate mașinile, indiferent de marcă, sunt livrate acum cu întârziere. Piața auto se luptă cu o criză complexă de cipuri, de metal și de plastic.
Andrei Dumitrescu, analist auto: "Deja sunt producători pe piața din România care fac contracte pentru clienți pe livrare undeva la 9-12 luni, cu extindere 2-3 luni și cu asumarea de către client a oricărei creșteri de preț survenite în acest interval de timp. Prețurile au crescut cam cu 25% începând din vara anului trecut."
Aceste probleme se reflectă și în vânzări.
Deși producătorii auto sperau ca piața să își revină după anul 2020, care a fost unul slab din cauza crizei sanitare, iată că în primele nouă luni ale acestui an, înmatriculările de autotusime noi au avut un plus de doar 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Mașinile verzi, electrice și hibride, au înregistrat însă creșteri importante. Achizițiile de astfel de autoturisme aproape că s-au dublat, astfel că au ajuns de la o cotă de piață de la 6%, la 12 procente.
Numărul lor ar putea chiar să mai crească, pentru că există multe rezervări. Pentru că livrările sunt întârziate, Administrația Fondului pentru Mediu a modificat termenul de valabilitate pentru tichetele acordate prin programul Rabla.
Ionut Vasile, administrația Fondului pentru Mediu: “Am venit în sprijinul potențialilor beneficiari, pentru că am mărit valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic de la 150 de zile la 240 de zile și luăm în calcul chiar o nouă mărire a valabilității.”
Salonul Auto București este deschis până pe 17 octombrie.
Albert Kiss, organizator salon auto: "În timpul weekend-urilor avem evenimente speciale pe zona de drift, atât demonstrații de îndemănare auto, cât și publicul poate să vina să testeze ATV-ul, motocicleta, din zona de test drive."
Biletul de intrare costă 40 de lei.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: masini, criza, salon auto, masini scumpe,
Dată publicare:
07-10-2021 18:49