Companiile aeriene încep să-și reia zborurile la care au renunțat anul trecut. Care sunt cele mai căutate destinații
Încet, încet oamenii se gândesc tot mai serios la vacanță, iar aeroporturile încep să aibă din nou activitate.
Companiile aeriene introduc iarăși zboruri la care au fost nevoite să renunțe anul trecut și speră să-și revină din vară.
Situația din aeroporturi este însă dificilă. Numai de la ''Henri Coandă'' ar urma să fie trecuți în șomaj tehnic sute de oameni.
Pe aeroportul din Cluj-Napoca se reiau cu greu zborurile. Egiptul este cea mai la modă destinație.
Femeie: „Am așteptat un an de zile. De când a început pandemia nu am călătorit. De mai bine de un an.”
Tânăr: „Este ceva normal să călătorim, plus că avem și vaccinul făcut sunt și teste, deci este sigur.”
Sunt șanse să apară și alte destinații cât de curând.
Blue Air, de exemplu, introduce două curse zilnice din București către Londra, revin în program zboruri către Spania și Portugalia, iar la vară apare și Grecia cu cinci destinații noi.
Și Wizz Air are rute noi către Emiratele Arabe, Grecia și Italia.
TAROM, pe de altă parte, mizează pe cursele charter. 50% din activitatea companiei de stat este concentrată acum pe acest segment.
Marius Popescu, purtător de cuvânt al TAROM: ”Zboruri directe între București și destinații din Egipt, fie că vorbim de Hurghada, fie că vorbim de Cairo. Aceste zboruri sunt cu o frecvență zilnică și nu numai din București. Operăm în continuare către Kenya, Mombasa, Zanzibar, de Maldive nu mai spunem, că deja foarte mulți români au zburat cu noi în Maldive.”
Întreaga industrie se zbate să supraviețuiască. La TAROM 1.000 de angajați sunt în șomaj tehnic prin rotație de un an.
Acum și cei de la ”Henri Coandă” intenționează să trimită în șomaj tehnic peste 300 de angajați, dar speră să aibă din nou nevoie de ei în iunie. Aeroportul înregistrează scăderi ale traficului de 70% față de 2019.
Prin Aeroportul din Otopeni trec în această perioadă între 8.000 și 15.000 de pasageri pe zi și sunt până la 200 de aterizări și decolări. Este destul de bine față de anul trecut pe vremea asta, când nu era mai nimeni în terminale, însă mai avem mult de recuperat ca să ajungem la cifrele de acum doi ani, când traficul pe aeroport înregistra un record și erau între 30.000 și 40.000 de pasageri pe zi, iar dacă vorbim de zboruri, 400 de avioane decolau sau aterizau zilnic.
La Cluj-Napoca, scăderea este de 80%.
David Ciceo, director Aeroport Cluj-Napoca: „Se va relua la nivelul din 2019 doar în anul 2025. S-au reluat multe zboruri, dar gradul ce încărcare este destul de redus. Sperăm în luna mai să fim la 35% față de cât am avut în mai 2019. Este foarte greu, dar suntem optimiști.”
Și la Iași situația este dificilă. În 2020 au fost suspendate 11 curse regulate.