Ce s-a întâmplat cu șantierele din România, pe timpul stării de urgență
Deşi aşa pare, nu toată lumea a stat, în timpul stării de urgenţă. Cu reguli noi pentru muncitori, marile şantiere au mers înainte.
Unele mai lent, în ritmul obişnuit românesc, însă altele, chiar mai bine decât în trecut, deoarece traficul a fost redus. Pe autostrada Soarelui, de pildă, nu s-au mai făcut pauze, nici măcar de 1 mai, astfel că un lot, din două, a fost gata mai devreme.
Pe timpul stării de urgenţă s-a deschis un singur şantier - şi primul din acest an din zona București-Ilfov. Este vorba despre un pasaj peste DN1 în localitatea Mogoşoaia, care ar urma să fluidizeze traficul în această zonă.
Şantierul a fost inaugurat acum o lună de autorităţi, între timp muncitorii s-au şi apucat de treabă, dar zona a început să se aglomereze. Şi deşi încă suntem în stare de urgenţă, iată că deja se formează cozi uriaşe de maşini.
Mult mai puţine maşini sunt însă pe Autostrada Soarelui, unde pe kilometri întregi se circulă cu restricţii, pe un singur fir. Se toarnă asfalt şi se schimbă dalele vechi.
Deşi sunt echipe puţine, cei din compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi spun că s-a lucrat încontinuu, inclusiv în zilele libere, de la începutul lui mai. Ba chiar lotul între km 12 şi 17 a fost gata mai devreme, încă la începutul lui aprilie, faţă de finalul lunii, cum era termenul iniţial.
Pe de altă parte, nu a profitat de perioada în care traficul a fost redus constructorul care a semnat contractul de 50 de milioane de euro pentru lărgirea centurii pe porţiunea dintre DN2 şi A2. Deşi CNAIR spune că este în stadiul de organizare a şantierului, în niciun loc de pe porţiunea de 11 km nu este vreun semn că lucrările ar urma să înceapă. Aici vor fi 2 benzi pe sens şi 2 noi pasaje, conform proiectului.
În Bucureşti, şantierele au avut o pauză de două săptămâni, la începutul epidemiei. Apoi, constructorii au putut scoate oamenii la treabă, cu reguli noi pentru a împiedica răspândirea noului virus.
Autorităţile locale speră că o să fie gata un pic mai devreme lărgirea străzii fabrica de glucoză, din Pipera, una dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei.Termenul anunţat official este în august, dar la finalul acestei luni, constructorul spune ar urma să înceapă deja să toarne ultimul strat de asfalt.
S-a lucrat în această perioadă şi la pasajul de la Doamna Ghica, iar până în toamnă ar urma să fie gata Pasajul Nicolae Grigorescu şi cel de la Podul Ciurel.