Cât costă curățenia de Paște cu o firmă profesionistă. Există și servicii de organizare ale obiectelor
De câteva zile a început curăţenia de primăvară în casele din România. Totul trebuie să fie pus la punct până duminică - geamurile să fie strălucitoare, casele curate şi lucrurile să fie puse în ordine.
Din lipsă de timp sau de îndemânare, mulţi apelează în această perioadă la echipe profesioniste. Preţurile pentru o curăţenie generală pleacă de la 10 lei pe metru pătrat.
Reporter: Cât durează curăţenia acest apartament cu 2 camere, baie şi bucătărie?
Angajat: „În maximum patru ore ar fi gata, trei persoane, dacă ne mişcăm foarte lejer."
Cei care vor să aibă curat lună în casă până de Paşte şi-au făcut programare la firmele de curăţenie încă de acum două luni. Pentru un apartament de 50 mp preţurile ajung şi la 5-700 de lei, cu soluţiile de curăţenie incluse.
Reprezentantul unei firme de curăţenie: „Dacă un client nu a făcut curat de șase luni de zile, înseamnă că noi găsim dezastru. Dacă are o curăţenie lunară de întreţinere, asta înseamnă că noi petrecem mai puţin timp şi atunci prețul este mai mic. Deci contează cât de îngrijit este apartamentul."
Însă majoritatea îşi face curăţenia pe cont propriu şi apelează la echipe profesioniste doar pentru obiecte greu de curăţat, cum sunt canapelele, geamurile sau covoarele.
Reprezentantul unei firme de curăţenie: „Oferim şi servicii standard pentru un singur tip de produs - geamuri, canapele curăţate prin injectie-extracție, covoare, scaune tapiţate. O canapea de trei locuri ar fi undeva la 150 de lei dacă nu are pete. Dacă are pete, se tarifează suplimentar."
Şi organizarea casei este o parte importantă, după curăţenie. Pentru cei care nu reuşesc să îşi pună ordine printre obiecte, există inclusiv servicii de organizare, oferite de oameni specializați în acest tip de activitate.
Cum lucrează un organizator profesionist
Diana Mihăilă este organizator profesionist şi oferă consultanță celor care vor să înveţe cum să îşi organizeze obiectele în casă - fie că e vorba de haine, alimente, sau obiecte de uz casnic.
„După ce le-am pus frumos pe categorii, blatul de lucru arată mult mai bine" spune Diana.
Diana Mihăilă: „Putem să facem din trei, pantalonii - o dată, şi încă o dată plierea finală. Şi atunci pachetul de haine va fi cât dimensiunea sertarului."
O astfel de consultanţă nu se face periodic - ci o singură dată, când clienţii învaţă tehnicile de organizare.
Diana Mihăilă: „Vedem care sunt spațiile care ridică probleme şi apoi ne ocupăm de fiecare categorie de obiecte în parte, îi prezint clientului pe care le consider potrivite şi pe care le poate învăţa uşor, apoi repetă împreună cu mine, după care face singur, separat."
Costurile pentru o sesiune de consultanţă cu un organizator profesionist ajung şi la câteva sute de euro.