Cât câștigă un colaborator la o firmă de curierat. Cum poți lucra cu mașina proprie

Curier
Shutterstock

Livratorii și curierii din România pot câștiga extrem de bine, în funcție de disponibilitatea pe care o au, de numărul de ore lucrate și de compania la care sunt angajați.

În continuare vă prezentăm ce presupune să lucrezi pe post de colaborator la firma de curierat rapid Cargus și la cât poate ajunge salariul unui livrator.

Trebuie menționat că, în funcție de experiența ca livrator și a bonusurilor obținute într-o lună, salariile curierilor pot varia considerabil. În plus, curierii beneficiază și de bacșiș, bani care se adaugă la salariul de bază.

Pe lângă salariu și bacșiș, curierii mai beneficiază și de tichete de masă, ceea ce reprezintă un avantaj.

Cât câștigă un livrator Cargus

Potrivit undelucram.ro, o platformă pe care se regăsesc informații despre salarii și detalii despre cum se desfașoară interviurile de angajare, salariul lunar în compania Urgent Cargus SA pentru un curier auto cu minim doi ani de experiență încep de la 2.000 de lei net, la care se adaugă lunar tichete de masă în valoare de 300 de lei și tips. Informațiile fac referire la datele pe sfârșitul anului 2022.

Citește și
Declarațiile făcute de președintele Joe Biden la ONU: „Putin a eșuat în războiul său”

Pentru job-ul de manipulant mărfuri, unde ai nevoie de mai puțin de un an de experiență, salariile încep de la 2.400 de lei pe lună, la care se adaugă 800 de lei bonusuri.

Pentru funcția de Ops manager, cu o experiență în domeniu de minim un an, salariul ajunge la 3.450 lei lunar.

Ca sortator produse poți câștiga 2.000 de lei pe lună, din care 1.700 de lei este salariul și 300 tichete de masă.

Ce este un subcontractor Cargus

Companiile de curierat oferă posibilitatea unor colaborări cu șoferii care livrează marfă. Practic, dacă ai ajuns la concluzia că este mai avantajos pentru tine să livrezi produse cu ajutorul curierilor decât să investești într-o flotă proprie, ai posibilitatea să alegi o firmă de curierat cu care să lucrezi și să colaborezi.

Pentru asta trebuie să deți una sau mai multe autoutilitare sub 3,5 tone şi să ai o societate comercială de tip SRL. În acest fel poți colabora cu o firmă de curierat și poți încasa venituri consistente din această meserie.

Ca subcontractor Cargus ai responsabilitatea de a livra și ridica comenzi – plicuri, colete – către destinatari.

Pentru a fi colaborator trebuie însă să îndeplinești mai multe cerințe – să ai permis de conducere tip B și să ai un cazier curat. Nici experiența în domeniu și nici studiile nu sunt obligatorii în acest domeniu, dar reprezintă un avantaj.

Trebuie însă să ți cont de faptul că programul unui livrator este de opt ore și trebuie să ai uneori disponibilitatea de a lucra chiar și sâmbăta.

De asemenea, cerințele specifice și responsabilitățile exacte ale unui livrator pot varia în funcție de mai mulți factori. Livratorii trebuie să facă față multor situații neprevăzute, cum ar fi traficul intens, condițiile meteorologice nefavorabile sau probleme tehnice cu vehiculele lor și să ridice și să livreze coletele în siguranță.

Mai mult, aceștia au obligația să asigure o bună colaborare cu clienții, fiind practic un reprezentant al companiei pentru care lucrează. Clienții pot lăsa feedback și evaluări pentru serviciile livratorilor. Acest feedback poate influența viitoarele comenzi și performanța generală a livratorului, dar și a companiei de curierat.

Cât poți câștiga dacă lucrezi la Uber, Glovo sau Bolt 

Pe lângă firmele de curierat precum Cargus sau Fan Curier, cu mașina proprie poți să fii colaborator cu companii de ride-sharing și curierat precum Bolt, unde câștigurile se calculează în funcție de numărul de curse și lungimea acestora.

O altă opțiune este Uber. Șoferii de la compania de ride-sharing primesc un procent din valoarea cursei pe care o realizează, iar câștigurile lor depinde foarte mult de oașul în care lucrează. 

Dacă ai o mașină proprie sau preferi să lucrezi cu trotineta sau bicicleta, altă opțiune pentru cei care urmăresc un job de curier este Glovo. Avantajele acestei colaborări sunt reprezentate în primul rând de flexibilitatea programului. 

Cum poți să lucrezi la curierat cu mașina proprie

Pentru a lucra cu mașina proprie pentru o firmă de curierat ai nevoie de o autoutilitară şi să îți deschizi o societate comercială de tip SRL.

Pentru a fi colaborator trebuie să îndeplinești următoarele cerințe:

·       Permis auto categoria B

·       Responsabilitate, bună comunicare şi orientare spre client

·       Cunoaşterea oraşului şi a zonelor limitrofe

·       Cazier impecabil

·       Experienţa în curierat este de dorit, dar nu este obligatorie

·       Studii medii

Pentru a lucra ca și curier cu mașina proprie este indicat să cauți mai multe oportunități. Identifică companiile de curierat sau platformele de livrare care permit colaboratorilor să folosească mașinile personale pentru livrări.

Verifică cerințele minime pentru a deveni un curier pentru aceste companii sau platforme. Aceste cerințe pot include permis de conducere valid, asigurare auto adecvată și o mașină care să îndeplinească anumite standarde.

Înregistrează-te pe platforma sau la compania de curierat aleasă. De obicei, va trebui să completezi un formular de înregistrare online și să furnizezi informații despre tine și mașina ta.

Companiile de curierat pot efectua verificări de siguranță și de antecedente pentru a se asigura că ești eligibil să lucrezi ca și curier. Aceste verificări pot include verificarea istoricului de conducere și verificări de fond. Pentru asta e nevoie să ai un cazier curat.

De asemenea, trebuie menționat că unele companii pot solicita să urmezi o scurtă instruire pentru a înțelege procesul de livrare, utilizarea aplicației lor sau alte aspecte relevante.

Cât poți câștiga dacă lucrezi ca și colaborator pentru Cargus

Firmele de curierat nu afișează o listă standard de prețuri pe care o aplică în contractele cu firmele-client.

Dacă deți o firmă care activează în zona de eCommerce și vrei să livrezi produse către destinatari fără să ai o flotă de mașini, trebuie să știi că, în funcție de firma de curierat cu care colaborezi, sunt factori care influențează modificarea tarifelor când vine vorba de contractele pe care companiile le încheie cu firmele mici.

Potrivit startupcafe.ro, aceste tarife se negociază cu fiecare client în parte. Tarifele practicate sunt de obicei diferențiate de volumul de livrări și de tipul de serviciu prestat. De exemplu, în perioade aglomerate cum sunt sărbătorile sau Black Friday, încasările unui colaborator pot crește substanțial.

Chiar dacă, în general, tarifele rămân la nivelul agreat de la bun început cu fiecare client, indiferent de perioada din an, sunt companii care s-ar putea să modifice aceste oferte. Deși, teoretic, oferta nu se modifică în perioadele mai aglomerate, ofertele customizate pot suferi modificări, în funcție de volumul de muncă.

Salariile și beneficiile pentru colaboratorii Cargus pot varia în funcție de mai mulți factori. Pentru a afla informații precise despre câștigurile ca și colaborator pentru această firmă de curierat, recomandarea este vizitarea site-ului oficial al companiei, să cauți pe site-uri de recrutare sau să contactezi direct departamentul de resurse umane al companiei pentru detalii actualizate. De asemenea, poți căuta recenzii sau păreri ale angajaților Cargus pentru a obține o perspectivă mai detaliată asupra culturii organizaționale și a beneficiilor oferite.

Articol recomandat de sport.ro
Letonii nu au avut milă de Gigi Becali înaintea duelului din Europa League: "De 20 de ori mai scandalos decât patronii noștri!"
Letonii nu au avut milă de Gigi Becali înaintea duelului din Europa League: "De 20 de ori mai scandalos decât patronii noștri!"
Citește și...
Caz uluitor în Italia. Un român a dat foc la 33 de mașini și scutere în Milano
Caz uluitor în Italia. Un român a dat foc la 33 de mașini și scutere în Milano

Un român de 25 de ani a fost reținut în Italia după ce ar fi incendiat zeci de mașini și scutere în ultimul an și jumătate. Carabinierii l-au identificat abia acum, cu ajutorul unor camere de supraveghere.  

România, anul 2024. Cărămizi atârnate de motoarele ”antice” ale locomotivelor CFR Călători pentru le menține în viață
România, anul 2024. Cărămizi atârnate de motoarele ”antice” ale locomotivelor CFR Călători pentru le menține în viață

Mecanicii atârnă cărămizi de motoarele vechi de peste 60 de ani ale locomotivelor folosite de CFR Călători pentru le menține funcționale, a dezvăluit un mecanic de locomotivă.

 

Dulceață de prune fără zahăr, desertul preferat al toamnei. Cum se face dulceața de prune la cuptor
Dulceață de prune fără zahăr, desertul preferat al toamnei. Cum se face dulceața de prune la cuptor

Dulceața de prune fără zahăr este o alternativă sănătoasă și delicioasă la dulceața tradițională, perfectă pentru cei care doresc să reducă aportul de zahăr.

 

Recomandări
Încă un eșec pentru șeful statului. PNL renunță la inițiativa care l-ar fi ajutat pe Klaus Iohannis să ajungă senator
Încă un eșec pentru șeful statului. PNL renunță la inițiativa care l-ar fi ajutat pe Klaus Iohannis să ajungă senator

Fără voturile social-democraților, liberalii renunță la inițiativa care l-ar fi ajutat pe Klaus Iohannis să ajungă senator. 

Bătăușii care au invadat Spitalul Sf. Pantelimon, săltați după o descindere ca-n filme. ”Au dus femeile lovite și sparte”
Bătăușii care au invadat Spitalul Sf. Pantelimon, săltați după o descindere ca-n filme. ”Au dus femeile lovite și sparte”

Polițiștii din Capitală au reușit să pună mâna pe bătăușii care au invadat sâmbătă Camera de Gardă a Spitalului Sfântul Pantelimon, unde, în goana după răzbunare, au terorizat pacienții și personalul medical.  

Haos în Liban, unde zeci de mii de oameni fug din calea bombardamentelor Israelului. Bilanțul morților a ajuns la 570
Haos în Liban, unde zeci de mii de oameni fug din calea bombardamentelor Israelului. Bilanțul morților a ajuns la 570

Zeci de mii de oameni au fugit din satele din sudul Libanului către Beirut, din calea bombardamentelor israeliene care vizează arsenalul distrugător al teroriștilor din Hezbollah.