Carieră în marketing. Top joburi la care să aplici
De câte ori ai dat „skip” imediat ce ți-a apărut o reclamă la întâmplare în timp ce navigai pe internet?
Dar de câte ori ți-a atras atenția suficient de mult încât să o urmărești până la final, iar ulterior să și accesezi site-ul pe care aceasta îl promova? Ei bine, cei care lucrează în domeniul marketingului trebuie să-și pună mereu aceste întrebări.
Marketingul este un aspect al lumii de zi cu zi, cu care fiecare dintre noi are contact constant, fie că vrem sau nu, iar angajatorii din acest domeniu sunt mereu în căutare de ajutoare care să contribuie cu ideile lor cele mai atractive. Dacă te afli în căutarea unui job în care plictiseala nu este o opțiune, atunci s-ar putea să te intereseze o carieră în marketing.
Cum arată un traseu profesional în domeniul marketingului?
Pasul 1: Joburi entry-level în marketing și comunicare
La început de carieră în marketing, poți avea parte de joburi entry-level, care să te facă să descoperi despre ce este domeniul și să înveți mai multe despre acest domeniu, să începi o carieră.
Nivelul necesar de experiență: 0-2 ani
Ofertele salariale variază între 800 - 1.400 euro.
Roluri pe care le poți avea:
● Junior brand manager: menține legătura cu partenerii și execută strategia de brand;;
● Coordonator Social Media: coordonează activitatea de Social Media (postări, conținut relevant, pe toate canalele de comunicare, în funcție de companie: Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok, X;
● Coordonator de proiect: coordonează un proiect de marketing în întregime, poate fi vorba de o campane sau de anumite campanii specifice;
● Junior Content Marketing Specialist / Junior Copywriter: se ocupă cu diverse activități de redactare, de la articole de blog, la texte pentru reclame online, la creare de conținut pentru e-mailuri;
● Event Marketing Specialist: organizează evenimente de promovare și marketing;
● Event Marketing Coordinator: coordonează și conduce evenimentele de marketing ale companiei, agenției sau organizației;
● Junior Digital Marketing Specialist: se acupă cu campanii de digital marketing, reclame plătite în online în diverse rețele de socializare.
Pasul 2: Un job în managementul de marketing
Următorul pas logic în calea carierei este managementul de marketing. Managerii de marketing stabilesc, mențin și evaluează strategiile de marketing. Acest rol necesită o trăsătură de caracter suplimentară a conducerii, deoarece managerii de marketing trebuie să orchestreze execuția strategiei de marketing și să stabilească procese, stimulând în același timp creșterea angajaților entry-level.
Un marketing manager câștigă lunar între 1.800 - 3.000 de euro.
Date oferite de Bestjobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 35.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare sau specialiști.