Aplicațiile din restaurante dezvoltate în pandemie au devenit indispensabile. Cum îi ajută pe clienți
Apărute în pandemie, aplicațiile din restaurante s-au dezvoltat foarte mult în ultima perioadă.
Clienții caută localuri, rezervă o masă și chiar plătesc notă pe internet. Câștigă astfel timp, iar reprezentanții restaurantelor găsesc soluția potrivită pentru lipsa de personal.
De jumătate de an, clienții care ajung într-un restaurant din capitală au nevoie de ospătar doar atunci când li se aduce mâncarea. În rest, se descurcă online. Imediat cum ajung la masă, scanează un cod QR care îi duce direct la meniu.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Clientul cheamă ospătarul la masă tot din aplicație și tot acolo plătește la final, fără să mai aștepte. Numai în capitală sunt deja zeci de restaurante care folosesc aplicaţii.
Jan Van Groningem, reprezentant al restaurantului: „Noi schimbăm meniul foarte des. Și decât să printăm meniu nou, săptămânal sau în fiecare lună, ne ajută că putem să schimbăm meniul în timp real. Dă mai mult timp ospătarilor. Dacă este restaurantul plin nu au cum să dea atenție fiecare, cum trebuie. Și toți clienții pot să vadă meniul și să plătească când vor ei.”
Tot pe internet pot fi rezervata o masă. După ce a stat un an în Olanda, Cosmin Măgureanu a creat o aplicație și pentru restaurantele de la noi, pe care au adoptat-o deja peste 600 de localuri din toată țara.
Cosmin Măgureanu, creatorul aplicațiilor: „Implementarea unui sistem digital îi ajută atât să își cunoască clienții mai bine cât și să optimizeze costurile fixe. Pe de o parte pe zona de risipă alimentară, dar pe de altă parte restaurantele până să venim noi cu o soluție de genul acesta, când preluau rezervările să zicem la ora 6 o alocau până la ora 10, 11, chiar dacă clienții stăteau la ei în medie 1 oră jumătate, două.”
Client: „Poți să pui cereri speciale, dacă vrei o anumită masă și dacă vrei să anulezi rezervarea e la fel de simplu.”
Dovadă că astfel de sisteme online, cu cod QR, vor fi tot mai întâlnite în restaurante este și faptul că patronatele din industria ospitalității au fost de acord ca noile meniuri cu toate ingredientele la vedere, care vor fi obligatorii în perioada următoare, să fie disponibile pe internet.