Apetitul pentru învățare online a crescut în timpul pandemiei, odată ce interacțiunea fizică a scăzut.

De la dezvoltare personală, carieră, până la lecții de pictură, muzică sau gătit, românii au cheltuit aproape două miliarde de dolari pe cursuri pe internet.

Specialiștii atrag atenția că trebuie să verificăm de la cine învățam, pentru că nu toate platfsormele au conținut creat de profesioniști.

Dan Oltean este managerul unei firme de optică medicală din Cluj. Are zece magazine, dintre care două deschise în 2020. Ne spune ca lectiile de marketing, leadership și dezvoltare personală l-au ajutat să își gestioneze mai bine afacerea.

Dan Oltean, manager:Am avut multe de învățat despre cum să îmi cunosc mai bine oamenii, despre cum să alcătuiesc echipe care să își dorească să crească în plan profesional. Am putut să ne raportăm mai bine la dorințele clienților noștri."

Astfel de cursuri au fost și cele mai căutate în ultimii doi ani. Dar românii au avut timp și pentru hobby-uri și au dat bani, de exemplu, pe lecții de gătit, pictură sau caligrafie.

O platformă de învățare online și-a pus la dispoziție gratuit cursurile pentru angajatii primăriilor.

Adrian Călin, reprezentantul unei platforme de învățare:Lugojul de exemplu. Au 170 de oameni. 80% au intrat în primele 3 luni și au 3 mii de înregistrări. Adică oamenii ăia au stat pe cursurile astea on-line ca atunci cand îi dai unui om hămesit să mănânce.

O platformă a pornit la 50 de cursanți acum 11 ani și a ajuns la 10 mii. „Elevii” sunt interesați de croitorie, peisagistica și actorie.

Cristian Bănică, managerul unei platforme de învățare:Estimăm că o să avem cam 100.000 în trei ani de zile. Trendul ca oamenii să învețe meserii noi e din ce în ce mai puternic în toată Europa.

Conform unui studiu realizat de o platformă de plăți on line, românii au cheltuit 1,8 miliarde de dolari pentru a-și îmbogăți cunoștințele, în ultimii doi ani.

Elena Gheorghe, country manager Pay U:Țara noastră, la nivelul UE, se află printre primele 15 țări în ceea ce privește cheltuielile consumatorilor pentru educație.

Lorand Soarez Szasz, fondator platforma educațională:În 2019 am avut 700 și ceva de mii de euro vânzări, în 2020 am avut 2,5 milioane de euro vânzări."

Doritorii își pot face abonament lunar, cu acces la mai multe cursuri. Prețurile pornesc de la 20 de euro și pot ajunge la câteva mii. Dar cine este interesat trebuie să aleagă sursa cu grijă.

Același studiu arată că românii vor cheltui peste 2,2 miliarde de dolari pe educație până în 2025.