ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum reacționează mașina când circulăm pe un drum acoperit de frunze
Viteza prea mare pe o şosea udă este una dintre principalele cauze ale accidentelor. Doar în Bucureşti, anul trecut, 7 oameni au murit, iar alţi 52 au fost grav răniţi.
Dacă asfaltul este acoperit şi de frunze, cum se întâmplă în aceste zile, atunci situaţia se complică.
Obinsuiți să conducem zilnic, uneori şi pe distanţe lungi mulţi dintre noi uită de un factor foarte important privind siguranţă şi anume starea drumului pe care mergem, care se schimbă mereu în funcţie de condiţiile meteo. Între anotimpuri există perioade cu zile complet diferite din acest punct de vedere, iar schimbările climatice ne-au adus treceri extreme, uneori peste noapte, de la cald la frig şi invers.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 46.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 10:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Reguli de siguranță
Pe o vreme bună fără intemperii, îţi trebuie cam 25 de metri să opreşti maşina în condiţiile în care mergi cu o viteză de circa 70 km/h. Evident că asta variază în funcţie de maşină, cauciucuri, şosea, dar totuşi, în medie spcialiștii au calculat că sunt 25 de metri.
Frunzele arămii ale toameni sunt superbe - pentru fotografi, dar ce te faci când te trezeşti dintr-o dată cu ele pe şosea şi acoperă astfel partea carosabilă sau pot acoperi gropi şi alte obstacole de pe şosea. Să mai adăugăm un factor: ploaia. Deci începe să plouă, porneşti ştergătoarele, aprinzi faruri. Ţineţi cont că şi frunzele căzute sunt umede. Poate nu ştiaţi dar frunzele umede sunt la fel de alunecoase ca gheaţa.
La suprafaţă gheaţa are o peliculă fină de apă. Şi la fel se întâmplă cu cauciucurile când merg peste aceste frunze ude. Cauciucurile calcă peste frunzele umede, care însă au un înveliş alunecos pe ambele părţi, iar acest înveliş respinge apă. Practic avem frunzele care alunecă pe alte frunze, apoi toate alunecă pe şosea, iar cauciucurile evident alunecă şi ele călcând pe aceste frunze, iar când sunt mai multe straturi de frunze atunci pericolul creşte exponenţial.
Când frânezi în aceste condiţii, dintr-odată începi să derapezi şi practic distanţă de frânare se dublează dacă circuli cu 70 km/h.
Chiar şi dacă ploaia se opreşte dar ai frunze pe drum, pericolul rămâne pentru că frunzele se vor usca de-abia în câteva ore în cel mai fericit caz. Aşa că mare atenţie la drum, mâinile pe volan, atenţie la starea cauciucurilor şi aveţi grijă să rămâneţi vigilenţi.
Sursa: Pro TV
Etichete: meteo, volan, masina, siguranta, soferi, carosabil, condus,
Dată publicare:
31-10-2019 18:12