Suplimentele de calciu ar putea creste riscul unui atac de cord

×
Publicitate

Inca un studiu stiintific ne avertizeaza sa nu mai luam suplimente alimentare fara sfatul medicului. De data aceasta este vorba despre banalul calciu, pe care nimeni nu l-ar fi banuit de efecte nocive.

Ei bine, cercetatorii americani cred ca suplimentele cu aceasta substanta cresc riscul unui atac de cord.

Cercetatorii au insumat concluziile a 11 studii la care au luat parte aproape 11.000 de pacienti. Au remarcat ca aceia care au luat suplimente de calciu si-au sporit cu aproape o treime riscul de a suferi un atac de cord. Solutia ar fi sa renuntam deci la ele.

Dilema apare atunci cand avem nevoie de ele, pentru vindecarea altei boli. Este cazul unei femei, care sufera de osteoporoza si are si colesterolul ridicat. Ia suplimente de calciu, dar acum se teme ca solutia pentru oase ii va dauna inimii.

Ca ea sunt alte milioane de oameni.

Doctor Suzanne Steinbaum: "E important sa avem in vedere acest studiu si sa ne modificam practicile. Preventia trebuie sa fie adaptata fiecarui pacient. Nu trebuie sa recomandam suplimente tuturor pacientilor".

Studiul mentionat nu a analizat totusi influenta calciului luat in combinatie cu vitamina D, care il fixeaza in oase. Pe de alta parte, daca in privinta suplimentelor exista temeri, calciul din alimente chiar scade riscul de atac de cord.

 

Articol recomandat de sport.ro
"Dă-o naibii de treabă!" David Popovici, efervescent după calificarea în finala de la 200 m: "Mâine, bubuială!"
"Dă-o naibii de treabă!" David Popovici, efervescent după calificarea în finala de la 200 m: "Mâine, bubuială!"
Citește și...
Terenuri distruse in zona autostrazii Transilvania

Si-au batut joc de noi, striga zeci de sateni dintr-o comuna clujeana, care s-au trezit cu terenurile agricole distruse de constructorii autostrazii Transilvania.

Rezolva testul la care doar 1 din 100 de romani a stiut sa raspunda!

Doar 1% dintre romanii care au participat la studiul "Romanii si stiinta" au raspuns corect la toate intrebările de mai jos. Tu cum te descurci?

Anotimpul extremelor: vijelii in sud-vest, canicula in estul tarii

Aceasta vara se dovedeste a fi un anotimp capricios. In ciuda temperaturilor ridicate inregistrate in mai toate regiunile, meteorologii anunta vijelii puternice de scurta durata ce vor ravasi vestul si sud-vestul tarii incepand de sambata seara.

Recomandări
Acciza la motorină, redusă cu 20% timp de două săptămâni. Măsura intră în vigoare pe 16 august

Ministerul Finanțelor reduce temporar cu 20% acciza la motorina standard, în perioada 16-31 august 2026, după creșterea semnificativă a cotațiilor internaționale și a prețurilor la pompă. Astfel, reducerea este de aproximativ 68 de bani pe litru.

Procurorii Laurei Codruța Kövesi, percheziții la firme IT și primării din țară. Dosarul vizează 7 milioane de euro din PNRR

Parchetul European a efectuat, marți, 19 percheziții la sediile unor persoane și companii, într-o anchetă privind o posibilă fraudă în achiziții publice pentru proiecte IT finanțate din fonduri europene, în valoare de aproximativ 7 milioane de euro.

S-a câștigat cel mai mare premiu din istoria jocului Loto 6/49 - peste 10,07 milioane de euro

La tragerea Loto 6/49 de joi, 13 august 2026, s-a câștigat cel mai mare premiu de categoria I din istoria acestui joc, în valoare de 52.839.623,04 de lei (10.077.166,58 de euro).