Avem drumuri mai proaste ca in Trinidad Tobago sau Tanzania: Autostrada Transilvania, gata in 2026
Autostrada Transilvania va fi finalizata cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi terminata si in 2026, dupa 22 ani de la inceperea lucrarilor, o investitie ale carei costuri au depasit cu mult valoarea preconizata initial.
Proiectul a inceput in 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru constructia a 415 kilometri, dar portiunea realizata pana in prezent cu finantarea statului depaseste cu putin 10% din traseul total, scrie Mediafax.
Pentru un tronson de doar 52 kilometri construiti intr-un interval de sapte ani, dar pentru care guvernele isi disputa cu indarjire meritele si dreptul de a taia panglica inaugurala, statul a cheltuit pana in prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumatate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru intregul proiect.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Din punctul de vedere al duratei de executie, Romania concureaza cu cele mai mari autostrazi din lume, precum Trans-Canada Highway (10.000 kilometri), Autostrada Trans-Siberiana (11.000 kilometri), Australia's Highway 1 (20.000 kilometri), dar si cu Autostrada Karakoram (1.300 kilometri), care leaga China de Pakistan si care a fost construita tot intr-un interval de 20 ani, dar la o altitudine de 4.693 metri, cea mai mare inaltime dintre toate autostrazile din lume.
Din punct de vedere al calitatii, Romania are alti concurenti conform ultimului raport al Forumului Economic Mondial, incercand sa depaseasca, fara a reusi deocamdata, tari precum Namibia, Botswana, Sri Lanka, Rwanda, Trinidad Tobago, Tanzania, Uganda, Burkina Faso in ceea ce priveste calitatea drumurilor.
Aceasta in conditiile in care calitatea infrastructurii rutiere reprezinta unul dintre principalele argumente pentru care investitorii straini evita Romania.
Prin programul de guvernare, actualul Executiv s-a angajat sa propuna un pact national pentru constructia de autostrazi, finantat cu cel putin 1% din PIB, care sa includa proiectele realizabile pana in 2020 si pentru care sa fie asumat "un angajament de coerenta si continuitate in finantare la nivelul necesar".
Pana in prezent nu a fost insa propus un astfel de pact national, reprezentantii Guvernului preferand sa se prezinte singuri, fara opozitie, la ceremoniile de inaugurare in fata electoratului a cate 10 kilometri de autostrada.
Cititi intreaga ANALIZA MEDIAFAX
Sursa: Mediafax
Etichete: constructii, autostrazi, AutostraDA Romania,
Dată publicare:
29-11-2011 15:01