Avem drumuri mai proaste ca in Trinidad Tobago sau Tanzania: Autostrada Transilvania, gata in 2026

autostrada

Autostrada Transilvania va fi finalizata cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi terminata si in 2026, dupa 22 ani de la inceperea lucrarilor, o investitie ale carei costuri au depasit cu mult valoarea preconizata initial.

Proiectul a inceput in 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru constructia a 415 kilometri, dar portiunea realizata pana in prezent cu finantarea statului depaseste cu putin 10% din traseul total, scrie Mediafax.

Pentru un tronson de doar 52 kilometri construiti intr-un interval de sapte ani, dar pentru care guvernele isi disputa cu indarjire meritele si dreptul de a taia panglica inaugurala, statul a cheltuit pana in prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumatate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru intregul proiect.

Din punctul de vedere al duratei de executie, Romania concureaza cu cele mai mari autostrazi din lume, precum Trans-Canada Highway (10.000 kilometri), Autostrada Trans-Siberiana (11.000 kilometri), Australia's Highway 1 (20.000 kilometri), dar si cu Autostrada Karakoram (1.300 kilometri), care leaga China de Pakistan si care a fost construita tot intr-un interval de 20 ani, dar la o altitudine de 4.693 metri, cea mai mare inaltime dintre toate autostrazile din lume.

Din punct de vedere al calitatii, Romania are alti concurenti conform ultimului raport al Forumului Economic Mondial, incercand sa depaseasca, fara a reusi deocamdata, tari precum Namibia, Botswana, Sri Lanka, Rwanda, Trinidad Tobago, Tanzania, Uganda, Burkina Faso in ceea ce priveste calitatea drumurilor.

Citește și
autostrada
VIDEO. Autostrazile neterminate ale Romaniei, vazute din avion. Termenul de executie, peste o luna

Aceasta in conditiile in care calitatea infrastructurii rutiere reprezinta unul dintre principalele argumente pentru care investitorii straini evita Romania.

Prin programul de guvernare, actualul Executiv s-a angajat sa propuna un pact national pentru constructia de autostrazi, finantat cu cel putin 1% din PIB, care sa includa proiectele realizabile pana in 2020 si pentru care sa fie asumat "un angajament de coerenta si continuitate in finantare la nivelul necesar".

Pana in prezent nu a fost insa propus un astfel de pact national, reprezentantii Guvernului preferand sa se prezinte singuri, fara opozitie, la ceremoniile de inaugurare in fata electoratului a cate 10 kilometri de autostrada.

Cititi intreaga ANALIZA MEDIAFAX

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Pana de Craciun avem autostrada! Vezi in ce faza au ajuns lucrarile pe tronsonul Timisoara-Arad
Pana de Craciun avem autostrada! Vezi in ce faza au ajuns lucrarile pe tronsonul Timisoara-Arad

Lucrarile la autostrada care leaga cele doua judete sunt aproape de final. Autoritatile au anuntat ca pana la mijlocul lunii decembrie, aceasta va fi deschisa circulatiei.

VIDEO. Autostrazile neterminate ale Romaniei, vazute din avion. Termenul de executie, peste o luna
VIDEO. Autostrazile neterminate ale Romaniei, vazute din avion. Termenul de executie, peste o luna

Ministerul Transporturilor a filmat dintr-un avion doua tronsoane de autostrada din vestul tarii, pentru a le arata romanilor care este stadiul de constructie.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti: muncitorii sunt harnici doar cand sunt filmati. VIDEO
Autostrada Bucuresti-Ploiesti: muncitorii sunt harnici doar cand sunt filmati. VIDEO

Termenele sunt anuntate doar ca sa fie incalcate. Iata o regula de aur in constructia de drumuri din Romania. Se aplica si pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti, care nu va fi gata nici in 2011, desi termenul initial a fost depasit cu 2 ani.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.