Bancile din Romania au gasit "angajatul" perfect. Munceste 365 de zile pe an fara pauza, insa mai are de invatat limba romana
Daca sunati la banca sau la compania de telefonie mobila va raspunde un robot. Acesta reuseste sa inteleaga o buna parte din ceea ce spuneti.
Dar daca apelati la expresii complicate, care nu sunt in programul lui, robotul va transfera la un operator in carne si oase, pana cand isi completeaza vocabularul.
Maria este angajatul perfect. Poate sa munceasca 24 din 24, 7 zile din 7 fara concediu sau pauza de masa. Este un program care a fost "angajat" de o banca din Romania sa le raspunda clientilor.
-Sunt Maria, va rog sa-mi spuneti in cateva cuvinte cu ce va pot ajuta?
-As vrea sa stiu ce rata sa platesc la credit?
-In legatura cu credite? Corect?
-Da.
-Va rog asteptati, vom prelua solicitarea dvs imediat ce un consultant va fi disponibil.
Maria a facut transferul la un operator pentru ca se afla abia la inceputul carierei sale si invata limba romana.
"Se adapteaza in functie de interactiunile cu clientul, isi adauga cuvinte noi in gramatica", spune Andrei Calina, reprezentantul unei banci.
Clientii isi inregistreaza vocea, iar ca sa aiba acces la cont Maria le recunoaste amprentele vocale. Robotul va poate ajuta cu operatiuni simple, de aflare a soldului, ofera informatii despre sumele de bani transferate. Nu este singurul pe care il puteti apela.
Deocamdata, spun angajatorii, robotii nu pot inlocui suta la suta operatorii umani. Robotul bancii, de pilda, reuseste sa rezolve doar jumatate din apelurile care ii parvin. Situatia se va schimba in cativa ani, spera companiile care sustin ca nu au dat oameni afara odata cu introducerea robotilor.