TAROM renunță la zborurile directe spre Londra. Pe câți bani a vândut sloturile aeriene unei companii britanice
Your browser doesn't support HTML5 video.
Este vorba de cursa București-Londra, iar orele de zbor ale operatorului aerian de pe aeroportul din Heathrow ar urma să fie vândute către o altă companie.
Decizia de a renunța la una dintre cele mai vechi curse pe care TAROM le face în prezent de pe aeroportul din Otopeni apare în planul de restructurare al companiei de stat.
Închiderea rutei a fost votată în cadrul Adunării Generale a Acționarilor, iar decizia a fost publicată la începutul lunii februarie în Monitorul Oficial.
În documentul respectiv este menționat faptul că TAROM își va închide ruta București-Londra începând cu sezoanele vară 2024 și iarnă 2024. În paralel, sloturile operatorului vor fi preluate de o altă companie britanică pentru suma de 22 de milioane de lire sterline.
Cu toate acestea, directorul companiei susține că Tarom va opera în continuare pe aeroportul din Londra, iar zborurile programate pentru această vară nu vor fi suspendate. Un semn de întrebare și mai multe discuții rămân pentru ce se va întâmplă din toamnă.
Nu este însă singura cursă la care renunță TAROM. Compania a renunțat la mai multe zboruri în ultimii ani. Este vorba de cele spre Barcelona, Munchen și Viena.
Reacția integrală a TAROM„Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM operează în 2024 zborurile spre Londra, cu aceeași frecvență zilnică și același program ca în anul anterior (2023).
Ruta București –Londra este deschisă iar sloturile de zbor aparțin companiei.
La data de 5 februarie a.c., în urma datelor preluate de presă din M.O., respectiv publicării unei aprobări a AGA a TAROM din iulie 2023 care mandata directorul general să negocieze și să semneze cu un ofertant existent în acea perioadă sloturile LHR ale companiei, a apărut în spațiul public o informație care nu mai este de actualitate și nici nu își produce efectele.
Deși în Planul de restructurare al companiei sunt aprobate mai multe măsuri care conduc la viabilitatea companiei, inclusiv acelea care prevăd retragerea optimă din operarea unor sloturi, aceste măsuri sunt puse în practică doar în contextul în care servesc intereselor companiei și obiectivului de profitabilizare a activităților.
Din vara anului 2023 și până în prezent, în urma ofertelor primite și a negocierilor purtate, compania nu a găsit o soluție optimă care să conducă la renunțarea la sloturile LHR (de pe aeroportul Heathrow) și operează destinația Londra, cu aceeași frecvență și același program”, a transmis compania.