Bill Gates a comandat primul super yacht din lume pe bază de hidrogen. Cât a costat
Vasul este construit de compania olandeză Feadship, specializată în super yachturi.
Yachtul este bazat pe designul vasului ”Aqua”, de 112 metri, care a fost făcut public anul trecut, la Monaco Yacht Show, de către firma olandeză de arhitecţi navali Sinot, pentru a atrage miliardari interesaţi de ecologie.
Planurile ”au fost inspirate de stilul de viaţă al unui proprietar cu discernământ şi vizionar”.
Gates, co-fondator al Microsoft şi al doilea cel mai bogat om din lume, îşi petrece deseori vacanţele pe yachturi, dar până acum nu a deţinut unul, preferând să le închirieze în timpul vacanţelor din regiunea Mediteranei.
Noul vas al lui Gates, care ar urma să fie lansat la apă în 2024, nu se va ridica la nivelul unora dintre cele mai mari vase de agrement din lume, cum este yachtul Eclipse de 163 de metri comandat de oligarhul rus Roman Abramovich, proprietarul clubului de fotbal Chelsea.
Designul pentru Aqua include rezervoare de 28 de tone pentru stocarea lidrogenului lichid la minus 252 de grade Celsius. Combustibilul va fi utilizat pentru a genera energie pentru două motoare de un megawatt şi pasagerii, prin intermediul unor celule de carburant, care combină hidrogen cu oxigen din aer pentru a produce electricitate şi apă.
Sinot afirmă că sistemul oferă o viteză maximă de 17 noduri, o viteză de croazieră de 10-12 noduri şi o autonomie de 3.750 de mile nautice, mai mult decât suficient pentru a acoperi traversarea Atlanticului de la New York la Southampton.
Achiziţia este cel mai recent indiciu privind interesul lui Gates pentru carburanţii alternativi. Acesta a investit deja în Heliogen, un startup din California care se foloseşte de software pentru a controla oglinzi care focalizează razele soarelui pentru a genera o căldură extremă. Scopul este crearea unei surse nepoluante de gaz de hidrogen prin separarea moleculelor de apă fără a utiliza carburanţi fosili.
Planurile vasului includ şi o sursă diesel alternativă pentru yacht, din cauza numărului scăzut de staţii de încărcare cu hidrogen. Există totuşi planuri pentru construirea unor facilităţi în portul bază al super yachtului.
Planurile interioare ale yachtului nu se cunosc, dar materialele promoţionale pentru Aqua sugerează un geam armat prin care se pot vedea rezervoarele de hidrogen lichid şi o sală de gimnastică cu o fereastră uriaşă cu vedere spre suprafaţa oceanului la nivelul apei, creând percepţia de exerciţiu şi relaxare pe o insulă pe mare.
Conceptul mai include un pavilion ”spectaculos şi extrem de spaţios” al proprietarului, care ocupă jumătatea din faţă de punţii superioare şi care oferă ”foarte mult spaţiu privat”.
Cabina vip şi alte camere sunt deschise, luxoase şi confortabile, oferin un sentiment de maximă libertate, printr-un design japonez minimalist, potrivit Sinot.
The Gates Foundation şi Gates Ventures, vehiculul de investiţii al lui Gates, au refuzat să comenteze.