Criză de containere pe piața transporturilor. Prețurile mărfurilor din China ar putea crește

×
Codul embed a fost copiat

Pandemia a dus la o creștere bruscă a cererii de echipamente de protecție - măști, mănuși și alte materiale, multe produse în China.

Exporturile țării asiatice au urcat la cote uriașe, ceea ce a generat un nou fenomen pe piața transporturilor: criza de containere goale. Ca urmare, costurile pentru transportatori au crescut semnificativ.

Acest lucru se va vedea și în prețul produselor pentru consumatorul final, spun experții.

Nevoia de echipamente de protecţie a generat, în întreaga lumea, importuri masive din China. Adică o cerere mult mai mare decât de obicei. În plus, a generat și nevoia de a transporta aceste produse. Specialiştii din domeniu spun că rezultatul a fost o penurie de containere goale.

Cosmin Cârstea, director general al Terminalului Containere Portul Constanța: „În terminalul nostru constatăm că stocurile de containere goale sunt la un nivel redus, containerele pe care liniile de transport maritim le depozitează în terminal. Dacă acest trend continuă, se poate ajunge în situaţia în care se crează un dezechilibru, în sensul că o lipsă de containere goale, care va avea ca efect imediat în special asupra exporturilor de mărfuri”.

Citește și
Criptomonede
Şeful Binance: Piaţa criptomonedelor ar putea atinge un nou maxim istoric în 2025

Această lipsă de containere a generat, la nivel mondial, o creştere substanţială de preţuri. Uneori, de 3-4 ori.

Florin Goidea, director general APC Constanța: „Exporturile din China, datorită pandemiei, tot ce a fost măşti, până la calculatoare care plecau de acolo, au generat exporturi extraordinar de mari. Ne găsim la nivel global, mai ales pe linia de China, la o lipsă a containerelor pentru încărcare. Asta vă daţi seama că a aruncat în aer preţurile la containere. S-a mers de la 2.500, cât era înainte, de dolari pe un container și ajung la 7-9.000 de dolari un container”.

În Portul Constanța, autorităţile vorbesc despre o scădere a traficului de containere de aproximativ 4,5%. S-au operat peste 6 milioane de tone de mărfuri.

Conform datelor furnizate de principalul terminal de containere din Portul Constanța, 36% din traficul cu containere se redirecţionează către Orientul Mijlociu. Către ţările asiatice anual sunt trimise 26% din numărul total de containere, însă cea mai mare parte ajunge în China - 20%. În total, containerele din Constanța ajung în 15 destinaţii din întreaga lume.

Autorităţile susţin că nu se aşteaptă prea curând la o redresare a situaţiei, iar experţii spun este posibil că preţurile ridicate de transport să fie reflectate şi în preţul mărfurilor care ajung la fiecare dintre noi.

Florin Goidea, director general APC Constanța: „Ce e cert e că nu văd în următoarele luni rezolvarea, mai ales că se apropie anul nou chinezesc şi întotdeauna în perioada asta exporturile din China au fost la cote mari”.

În anul 2020, peste 650.000 de containere au fost operate în Portul Constanța.

Articol recomandat de sport.ro
EXCLUSIV Aida Aliyeva prefațează Qarabag - FCSB. O veste bună pentru bucureșteni, un avertisment + "Atmosfera va fi incredibilă"
EXCLUSIV Aida Aliyeva prefațează Qarabag - FCSB. O veste bună pentru bucureșteni, un avertisment + "Atmosfera va fi incredibilă"
Citește și...
Peripețiile unor hoți stângaci. Ce au pățit patru bărbați în trimpul unui jaf
Peripețiile unor hoți stângaci. Ce au pățit patru bărbați în trimpul unui jaf

Patru bărbați din județul Constanța au fost surprinși de camerele de supraveghere în timpul unei tentative de jaf.

Recomandări
Donald Trump avertizează Europa: ”UE este foarte rea pentru noi”. Este o ”mică China”, europenii sunt ”mari agresori”
Donald Trump avertizează Europa: ”UE este foarte rea pentru noi”. Este o ”mică China”, europenii sunt ”mari agresori”

Ţările europene vor fi supuse unor taxelor vamale, "singura modalitate" ca Statele Unite "să fie tratate corect", a afirmat marţi preşedintele american Donald Trump, adăugând că produsele chinezeşti vor fi impozitate cu 10% începând cu 1 februarie.

Comisia Europeană vrea pedepse mai severe pentru platformele online care nu blochează dezinformarea electorală
Comisia Europeană vrea pedepse mai severe pentru platformele online care nu blochează dezinformarea electorală

Comisia Europeană vrea să impună sancțiuni mai dure pentru platformele online care nu respectă corectitudinea și transparența în alegeri.

Antonescu: Nu este raiul pe pământ, dar în România se trăiește mai bine ca înainte. Georgescu, un drog ieftin și distrugător
Antonescu: Nu este raiul pe pământ, dar în România se trăiește mai bine ca înainte. Georgescu, un drog ieftin și distrugător

Călin Georgescu este un drog ieftin și distrugător pentru românii care îl susțin și trebuie văzut de unde vine această mânie a lor, din moment ce în România, chiar dacă nu este raiul pe pământ, se trăiește mai bine decât înainte, a spus Crin Antonescu.