Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Black Friday 2019. Sute de reclamații depuse la Protecția Consumatorului. Ce firme au fost vizate

Black Friday 2019. ANPC a primit 540 de reclamaţii după campania de Black Friday din acest an, clienții fiind nemulțumiți de reducerea falsă a unor prețuri sau de comenzi neonorate.

”La Autoritatea Natională pentru Protecţia Consumatorilor au fost înregistrate un număr de 540 reclamaţii privind campania Black Friday 2019 faţă de 795 reclamaţii în campania anului 2018”, anunţă ANPC.

Aspectele sesizate de către consumatori au fost: întârziere livrare, comenzi achitate şi nelivrate, comenzi anulate, nerespectare comandă, campanie falsă de reduceri, reducere falsă a preţurilor (înainte de promoţie preţurile au fost chiar mai mici), toc epuizat în câteva minute de la începutul campaniei.

Alte probleme sesizate de clienţi se referă la manipulare defectuoasă la transport, anulare comandă făcută on-line, deşi iniţial au fost acceptate, vouchere inactive în Black Friday, produse neconforme, afişarea preţului de referintă incorect, informarea eronată privind dreptul de denunţare unilaterală a contractului în conformitate cu prevederile OUG 34/2014 Reclamaţiile, care au vizat majoritatea magazinelor online mari, sunt în curs de cercetare, potrivit ANPR.

Ce amenzi s-au dat anul trecut

 

Citește și
Cel mai profitabil Black Friday din istorie
Românul care de Black Friday şi-a luat decapotabilă de 110.000 de euro. Ce şi-a cumpărat în 2018

Anul trecut, în urma celor 795 de reclamaţii primite, au fost aplicate amenzi în valoare de 215.000 de lei.

Conform unei statistici ANPC, după campania de Black Friday din 2018, au fost depuse 795 de reclamaţii, fiind verificaţi 92 de operatori economici din Bucureşti şi din judeţele Iaşi, Timiş, Cluj, Braşov, Dolj, Galaţi şi Prahova. Au fost aplicate 87 de sancţiuni, 22 de avertismente şi 65 de amenzi în valoare de 215.000 de lei. Aproape jumătate din sumă, 107.000 de lei fiind aplicată în Prahova.

”Aspectele reclamate au vizat nerespectarea termenului de livrare, afişarea preţului de referinţă incorect, informare incorectă privind dreptul de denunţare unilaterală a contractului, produse comandate online achitate şi nelivrate, refuzul primirii produsului returnat, comandă onorată parţial, anularea comenzii fără informarea consumatorilor, preţ mai mare de Black Friday faţă de preţul afişat anterior”, declara directorul general al ANPC Paul Anghel.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult