Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum explică CFR Călători problemele cu aerul condiționat în trenuri: În România e acum mai cald din cauza crizei climatice

Mai mulți călători s-au plâns în ultimele zile că nu funcționează aerul condiționat în trenuri. CFR Călători s-a apărat față de aceste acuzații spunând că nu dispune de tehnologia necesară unui aer condiționat eficient, din cauza legislației în vigoare.

Legislația la care face referire CFR Călători încadrează țara noastră într-o categorie de temperaturi și umiditate care nu mai este corespunzătoare României, ca urmare a încălzirii globale.

„CFR Călători informează că reglementările privind condițiile normale de funcționare a instalațiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone și internaționale. Valorile parametrilor de lucru pentru instalațiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaționale la care sunt aliniate toate statele care dețin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociație din care și România face parte ca membru fondator. Documentul de referință este Fisa UIC nr.553-1/2005,” a explicat CFR Călători într-un comunicat.

Ce spune CFR Călători despre temperatura maximă optimă din vagoanele de tren

Compania feroviară a adăugat: „România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.”

CFR a declarat că singurul mod prin care temperatura din vagoane poate fi îmbunătățită este prin „mentenanță preventivă” și monitorizarea trenurilor de către „personal de specialitate”.

Citește și
Romania masini benzina
România și alte patru state vor să amâne cu cinci ani planul UE de a interzice vânzarea de mașini pe benzină și motorină
CFR susține că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”

Însă, deși compania a anunțat că operațiunile de îmbunătățire se efectuează „de la începutul sezonului cald în permanență”, CFR a mai spus și că „nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”.

CFR Călători a revenit cu încă un comunicat marți, 5 iulie, în care explică mai pe larg că nu dispune de tehnologia necesară unui aer condiționat eficient, din cauza legislației în vigoare care încadrează România în zona climatică II, din care nu mai face parte din cauza crizei climatice.

„Urmare evoluției climatice din ultimii doi ani, CFR Călători are în vedere finalizarea procedurilor pentru reîncadrarea țării noastre în zona climatică I, ceea ce presupune circulația trenurilor în condiții meteorologice de vară extremă. Reîncadrarea în zona climatică I, va permite CFR Călători realizarea și autorizarea modificărilor pentru materialul rulant nou și modernizat în vederea creșterii confortului termic pe timp de vară,” a transmis CFR Călători în declarația ulterioară.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult