Modifica setarile cookie
Toate categoriile

(P) Diferența dintre RO e-Factura și un soft de facturare. Ce te așteaptă în 2024

Antreprenor la început de drum sau cu multă experiență, cu o firmă mică sau o companie de sute de angajați, cu magazin online sau o întreprindere de producție?

Dacă efectuezi activități economice pe teritoriul României, trebuie să știi că ai obligația de a transmite electronic facturile de la 1 ianuarie 2024.

Facturile pe care la momentul actual încă le întocmești de mână pe formulare tipizate sau într-un program informatic va trebui de la 1 ianuarie să le trimiți către clienții tăi într-un format standard agreat de ANAF, și anume, un fișier xml.

Dacă pentru tine aceste concepte sunt încă străine, primul pas este să înțelegi care este diferența dintre e-Factura din 2024 și un soft de facturare.

Ce este e-Factura?

În primul rând, RO e-Factura nu este un program de facturare, ci modul prin care statul român supraveghează tranzacțiile efectuate pe teritoriul României. Practic, facturile pe care tu le emiți și le trimiți clienților trebuie să treacă prin sistemul de verificare național pentru a preveni frauda.

Pentru utilizarea sistemului informatic RO e-Factura, operatorii economici trebuie să fie înregistrați în SPV (Spațiul Privat Virtual) în nume propriu sau prin reprezentant legal, prin reprezentant desemnat ori prin împuternicit, așa cum este furnizorul de servicii informatice NextUp. Transmiterea facturilor se poate face doar după înregistrare cu certificatul digital calificat.

Inițial, e-Factura s-a aplicat doar pentru tranzacțiile cu bunuri de risc sau relații comerciale cu instituțiile de stat (B2G), dar de la 1 ianuarie 2024 este obligatorie pentru toți, pentru relațiile comerciale de tip B2B.

Mai simplu spus, atunci când o firmă emite o factură către altă firmă, este obligatoriu să transmită acele informații prin intermediul e-Factura către ANAF. De asemenea, ceea ce e bine să știi este că după 1 iulie, orice operațiune economică pe care o vei face pe teritoriul României și pentru care vei emite factură, se consideră nulă din punct de vedere fiscal dacă aceasta nu va fi transmisă prin intermediul SPV.

De asemenea, reține faptul că doar factura electronică va avea valoare de document, iar începând cu anul viitor ești obligat să raportezi fiecare factură prin SPV prin sistemul de stat RO e-Factura.

Ce face un soft de facturare?

Un program de facturare este văzut ca fiind instrumentul software care îți permite să gestionezi ușor și rapid toate facturile. Fie că sunt cele pe care le emiți clienților tăi sau cele pe care le primești de la furnizorii tăi, cu ajutorul acestui program, vei putea centraliza toate informațiile legate de plățile și încasările firmei tale.

Un soft de facturare se adresează societăților, persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale sau asociațiilor familiale care nu dețin un program de facturare și care doresc automatizarea acestui proces.

Procesul de facturare electronică poate să fie o experiență ușoară, intuitivă și, mai ales, eficientă dacă lucrezi cu un software care te ajută să crești și să atingi succesul. Un soft de facturi performant și customizabil poate să includă și funcții suplimentare. De exemplu, gestionarea facturilor într-o aplicație găzduită în cloud, de genul celei oferite de NextUp simplifică lucrurile destul de mult. Sistemul este intuitiv și oferă o serie de automatizări extrem de utile, inclusiv transmiterea facturilor printr-un singur click către ANAF.

Cum te ajută un soft ERP customizabil în declararea facturilor

În calitate de antreprenor sau manager, scopul tău este să gestionezi cât mai bine toate departamentele firmei, ca în final să obții profit. Prin urmare, un program de facturare îți va simplifica munca.

Software-ul de facturare și contabilitate te ajută să generezi rapid facturile și să primești plățile în timp util. Mai mult decât atât, software-ul se actualizează automat la ultimele reglementări, asigurându-te că fiecare factură pe care o emiți este în deplin acord cu legea.

Și nu numai atât. Un soft de facturare integrat cu e-Factura te ajută să trimiți automat facturile în SPV și în plus vine cu avantajele următoare:

● Nu mai completezi nimic de mână;

● Toate calculele se fac automat;

● Facturile nu se pierd, ai o arhivă digitală la un click distanță;

● Ai acces de oriunde;

● Poți să cauți rapid o factură anume;

● Scoate rapoarte cu facturile emise;

● Plătești doar pentru funcționalitățile pe care le vrei. Nu arunci banii pe geam pe funcții care nu ți se potrivesc.

● Softul se aliniază nevoilor unice ale business-ului tău.

Programul de facturare online NextUp este integrat automat cu ANAF e-Factura. Te ajută să emiți facturi fiscale, proforme, chitanțe și alte documente de plată într-un timp foarte scurt și este aliniat integral cu legislația din România.

Datorită modului în care a fost conceput, NextUp vine în ajutorul afacerii tale reducând timpul necesar organizării documentelor și elimină riscul pierderii acestora. Automatizează întregul proces de raportare a facturilor pentru 2024 și alege un soft care îți permite să transmiți documentele direct în SPV, fără bătăi de cap. În plus, verifici statusul facturilor direct din aplicație. 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult