Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Românii sunt mari consumatori de podcasturi. Anul trecut am avut cea mai mare creștere de ascultători din Europa

Your browser doesn't support HTML5 video.

Suntem mari consumatori de podcasturi la nivel mondial. Potrivit unui studiu internațional, în mașină, pe stradă, ori acasă, aproape jumătate dintre noi ascultăm cel puțin o oră dintr-un podcast.

Cifrele arată că anul trecut, țara noastră a avut printre cele mai mari creșteri în rândul utilizatorilor acestui tip de conținut digital.

Dacă la nivel internațional, un episod dintr-un podcast are, în medie, 40 de minute, românii ascultă producții care pot depăși chiar și o oră și jumătate. Cercetătorii de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și de la Universitatea de Vest din Timișoara au analizat, din datele studiului global, piața de podcasturi de la noi.

Ovidiu Moisescu, profesor universitar: „E foarte important ca în acest mesaj să existe și o doză de informație utilă și o doză de divertisment. Nu doar conținutul este important, ci și podcasterul în sine”.

Anul trecut, România a avut cea mai mare creștere de ascultători din Europa. Urmează Spania, Suedia și Irlanda.

Citește și
donald trump
Donald Trump face dezvăluiri surprinzătoare într-un interviu. Care este „cea mai mare greşeală” a mandatului său la Casa Albă
Țările din Europa în care se ascultă cele mai multe podcasturi

România - 47% Spania - 41% Suedia - 41% Irlanda - 37% Polonia - 36% Marea Britanie - 26% Olanda - 24% Belgia - 21%

În general, românii ascultă:

Băiat: „Politică, în principal, și dezvoltare personală, când lucrez când mănânc, seara, de relaxare."

Fată: „Lifestyle, beauty, seara, și când sunt la volan la drumuri mai lungi."

Băiat: „Domeniul auto, uneori domeniul economic și poate și politic”.

În cele mai multe cazuri, podcasturile sunt asociate – pentru a putea rezista – și cu unul sau mai mulți parteneri comerciali.

Paul Olteanu, moderator podcast: „Ne-am dorit pur și simplu să împărtășim informații care, de obicei, erau parcurse doar în săli de curs în mediul corporate, cu orice român care vrea să afle mai multe despre sine, dintr-o perspectivă psihologică și neuroștiințifică. Avem întotdeauna un partener comercial. Există abordarea în care un brand își dorește să promoveze un produs și atunci plătește un canal media, un podcast”.

De altfel, costurile de producție diferă și pot trece de o mie de euro pentru un singur episod.

Gabriel Aldea Turcu, administrator studio de producție video: „Aici ne putem adapta și să venim cu un concept: cum să arate vizual câte persoane vor fi, câte microfoane, din câte unghiuri tragem, câte camere, câte persoane."

Anul trecut, la nivel mondial, piața de podcasturi a ajuns la 30 de miliarde de dolari.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult