Modifica setarile cookie
Toate categoriile

De ce sunt mai ieftine produsele marcă proprie ale magazinelor, decât cele ale brandurilor mari. Mulți români le preferă

Your browser doesn't support HTML5 video.

Produsele marcă proprie sunt tot mai prezente în magazine și mai nou și în farmacii. Gama s-a extins de la alimente, la produse de îngrijire, curățenie și mâncare pentru animale, până la medicamente.  

Conform unor cercetări de piață, românii dau un sfert din valoarea unui coș de cumpărături pe aceste produse care sunt și cu 30% mai ieftine.

Inițial produsele marcă proprie erau văzute că o alternativă mai ieftină, dar cumpărătorii și-au dat seama că pot găsi produse de calitate la prețuri rezonabile.

Romina Ardelean, reprezentantul unei companii de cercetări de piață: „În acest moment, din bugetul cumpărătorilor, în medie, se alocă o sumă din ce în ce mai mare pentru mărcile private. Avem cumpărători care alocă până la 35% și peste din bugetul lor pentru mărcile private”.

Clienții găsesc numeroase produse marcă proprie, de la alimente de bază, precum carne, pâine, lactate și până la produse premium, dar și detergenți, cosmetice sau produse pentru animale.

Citește și
produse tradiționale
(P) Magia produselor tradiționale! Produse autentice și cadouri inspirate în băcăniile și magazinele artizanale locale

Dan Butler, reprezentantul unei companii britanice de cercetare de piață: „Se încadrează în tendințele actuale și au produse bazate pe plante, mâncare bio, sănătoasă, produse bazate pe proteine”.

În plus, multe produse marcă proprie ies din fabricile de la noi. De exemplu, aproape jumătate din producția acestei fabrici de prelucrare a arahidelor, din Alba, ajunge în supermarketuri sub denumirea de marcă proprie.

Marius Tuțu, reprezentantul unei fabrici de produse de panificație: „Volumele se fac din marcă proprie și atunci echilibrează cumva necesarul fabricii de a funcționa la capacitate de 100%. Îți scad cheltuielile fixe cu impact per bucată produs”.

Tipurile de magazine care au cea mai mare pondere în vânzările de produse tip marcă proprie sunt discounterii, cu mai bine de 60%, și hypermarketurile, cu peste 16%. Inclusiv comercianții non-alimentari se concentrează tot mai mult pe propriile produse. De exemplu, farmaciile.

Andreea Rogojanu, reprezentantul unei fabrici de produse de igienă: „Șervețelele de bebeluși se dezvoltă foarte bine pe partea de farmacii. Trendul este în creștere, volumele sunt diferite față de supermarketuri. La farmacii se pune accent și mai mare să fie eco, mai sustenabile produsele”.

Produsele marcă proprie sunt și cu 30% mai ieftine. Prețul mic are trei explicații: purtându-le numele, magazinele nu mai investesc în marketing. Costurile scad și la ambalaj, pe care comercianții nu mai pun atât de mult accent. În plus și fabricarea lor în România scade din costuri.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult