(P) Al doilea studiu Sixense România confirmă vulnerabilități pe traseul viitorului metrou din București
Sixense România a finalizat al doilea studiu din satelit privind comportarea în timp a patrimoniului existent din Bucureşti, un demers esențial pe care compania îl derulează constant, pentru siguranța structurală a orașului.
Acest studiu acoperă perioada aprilie 2023 – octombrie 2024 și succede unei prime analize realizate pentru intervalul 2017 – 2020.
Dacă primul studiu s-a bazat pe imagini SAR cu rezoluție mică, colectate de un satelit al Agenției Spațiale Europene, al doilea studiu utilizează tehnologia InSAR și imagini de înaltă rezoluție provenite de la Cosmo SkyMed, având o precizie absolută de 2-3 milimetri. Aceste date au fost procesate prin tehnologia Atlas, dezvoltată de Sixense, pentru a identifica zonele cu vulnerabilități structurale din Capitală.
Noi zone vulnerabile pentru mediul construit din București
Analiza realizată de Sixense România, alături de Sixense Satellite, a fost concentrată pe traseul viitoarelor linii de metrou, un element-cheie în dezvoltarea infrastructurii de transport a Bucureștiului. Mariana Garștea, Directorul general al companiei, a subliniat importanța acestui studiu pentru toți factorii implicați în astfel de proiecte:
„Suntem în contact cu toți cei care vor lucra la aceste proiecte și ei știu că pot veni la noi oricând pentru a avea acces la aceste informații”, a explicat Mariana Garștea.
Rezultatele studiului confirmă şi reconfirmă existența unor zone vulnerabile, dar indică și apariția unor noi puncte de risc. Deformări de peste 15 milimetri au fost constatate într-un interval de timp scurt, aspect care ridică probleme pentru patrimoniul construit din cartierele ce urmează să fie sub-traversate de anumite linii de metrou, aflate în acest moment în dezvoltare, cum ar fi M4 sau M5. De asemenea, o altă zonă considerată sensibilă în Capitală este și Piața Unirii, arată același studiu.
„Nu ar trebui să fie o surpriză pentru cei care gestionează mediul construit și infrastructura de transport, pentru că urmărirea comportării în timp este o obligație legală în România. Aceste informații ar fi trebuit să se regăsească în toate rapoartele de monitorizare realizate de proprietarii, administratorii și autoritățile publice”, a spus Mariana Garștea.
Conform specialiștilor Sixense, dezvoltarea oricărui proiect de infrastructură urbană subterană trebuie să fie precedată de studii amănunțite de teren și de evaluare structurală a patrimoniului din zona de influență, pentru a minimiza riscurile asociate.
O resursă esențială pentru proiectele viitoare
Studiul este un instrument esențial pentru administratorii și proprietarii de active, care trebuie să respecte toate obligațiile legale privind monitorizarea comportării structurilor în timp.
„Dacă aceste lucrări de urmărire a comportării în timp nu sunt realizate conform legislației, avem o problemă, iar acest studiu ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru administratorii și proprietarii de active”, a mai precizat Garștea.
Sixense România, acum și la Cluj
Sixense şi-a extins activitatea în România prin deschiderea primei sale filiale la Cluj, semnalând o creștere a interesului pentru astfel de studii și pentru urmărirea comportării construcțiilor în timp în general, în rândul dezvoltatorilor de infrastructură.
„Lucrurile se schimbă semnificativ, iar cei care dezvoltă infrastructura încep să înțeleagă că nu se mai poate fără astfel de informații, fie din perspectiva comunității, fie din necesitatea accesului la finanțări", a adăugat Mariana Garștea. La nivel internațional, Sixense este activă în 20 de țări, iar România se conturează ca un punct important pe harta proiectelor de infrastructură subterană.
„În ultimii trei ani, în România au demarat multe proiecte de infrastructură pe care le așteptam de mult. Suntem specializați pe infrastructura subterană urbană, iar acesta a fost obiectivul nostru principal încă de la început”, a mai spus ea.
Performanțele financiare ale companiei confirmă tendința ascendentă: cifra de afaceri a Sixense România a depășit 10 milioane de lei în 2024, comparativ cu aproape 7 milioane de lei în 2023.
Sursa:
Etichete:
Dată publicare:
04-03-2025 10:45
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.