Capitala europeană cu 20.000 de trotinete electrice. De ce vrea primăria să scape de ele

×
Codul embed a fost copiat

Trotinetele electrice sunt un mijloc modern şi ecologic de transport în orice oraş aglomerat. În Paris, însă, autorităţile vor să ia măsuri drastice pentru a convinge companiile care le închiriază să reducă numărul lor.

Motivul: cei care folosesc trotinetele electrice, printre ei mulţi turişti, provoacă prea multe probleme în trafic.

În Paris sunt 12 companii care oferă spre închiriere peste 20.000 de trotinete electrice. Pentru turişti, este o modalitate ieftină, rapidă şi ecologică de a vizita cât mai multe dintre nenumăratele obiective turistice.

„Ai atâta libertate şi e o metodă de plimbare demnă de secolul al XXI-lea, e amuzant şi poţi să vezi chiar totul. Şi poţi să ajungi cu ele chiar şi în zonele istorice, nu doar în cele noi sau moderne. E o combinaţie, ceea ce e foarte bine.”

Pentru localnici, şoferi sau pietoni, trotinetele electrice şi cei care le folosesc sunt însă un adevărat pericol. Taximetriştii trebuie să fie atenţi să nu-i lovească, în timp ce pietonii cad deseori victime unor accidente.

Citește și
trotinete electrice
Confuzia creată de trotinetele electrice. În ce situații utilizatorii riscă amendă
De ce nu mai poate statul român să recupereze nimic de la Dan Voiculescu, Ovidiu Tender și Puiu Popoviciu. Sentințele care le-au salvat milionarilor peste 250 de milioane de euro

Nouredine Allali, șofer de taxi din Paris: „Vin în spatele tău şi, dacă faci un singur pas la stânga sau la dreapta, dau peste tine. Trec foarte aproape de pietoni cu 25 de kilometri la oră şi dacă te izbesc pot să-ţi rupă un braţ sau mai rău.”

Unul dintre cazurile care au atras atenţia presei e cel al unei pianiste de la Opera din Paris, care s-a ales cu mâna ruptă după ce a fost lovită de un bărbat care mergea pe o trotinetă electrică.

Isabelle Vanbrabant, pianist la Paris Opera: „Am fost lovită de o trotinetă electrică, nici nu am auzit-o, nici nu am văzut-o pentru că a venit din spate. Am căzut pe braţul drept, pe care l-am rupt în câteva locuri.”

Primarul Parisului a anunţat că va lua o serie de măsuri pentru a limita accidentele provocate de trotinetele electrice.

Anne Hidalgo, primar Paris: Solicit companiilor care operează aceste trotinete electrice să limiteze viteza maximă la 20 de kilometri la oră în Paris şi la 8 kilometri pe oră în zonele pietonale din centru. În acest moment viteza lor maximă e de 25 de kilometri pe oră.”

În plus, autorităţile locale vor să reducă numărul companiilor de la 12 la 3, dar şi numărul trotinetelor. Aproape o treime dintre utilizatori sunt turişti. Cei care merg cu ele pe trotuar riscă deja o amendă de 135 de euro.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
NEWS ALERT Tragedie! Un fotbalist român a murit la doar 19 ani
Citește și...
Furtul trotinetelor electrice închiriate, un fenomen în București. Unde au fost găsite
Furtul trotinetelor electrice închiriate, un fenomen în București. Unde au fost găsite

Abia intrate pe piaţă, companiile care închiriază trotinete în Bucureşti reclamă deja furturi şi distrugeri.

Confuzia creată de trotinetele electrice. În ce situații utilizatorii riscă amendă
Confuzia creată de trotinetele electrice. În ce situații utilizatorii riscă amendă

Trotineta electrică, la modă printre români, ridică probleme în trafic: prea rapizi pentru a fi denumiți pietoni, prea lenți și neprotejați pentru a se încadra intre mașini, utilizatorii nu știu pe unde ar trebui să circule: pe trotuar sau pe șosea.

Trotinetele electrice, un mister pentru poliţie.
Trotinetele electrice, un mister pentru poliţie. "Treci pe trotuar sau îţi fac dosar"

Trotineta electrică, tot mai la modă printre români, ridică probleme în trafic. Prea rapizi pentru a fi denumiți pietoni, prea lenți și neprotejați pentru a se încadra între mașini, utilizatorii nu știu pe unde să circule - pe trotuar sau pe carosabil.

Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”
Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”

Turismul cu bicileta sau cu trotineta electrică devine tot mai popular în România, în special în zonele montane.

Recomandări
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș
Greșeala fatală făcută de Bianca, Patrizia și Cristi. S-ar fi putut salva, probabil, din calea torentului ucigaș

Au fost găsite, duminică, trupurile celor două fete din România luate de ape vineri, în Italia, după o viitură pe râul Natisone.

După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă
După ani de întârzieri și miliarde pierdute, în România se lucrează pe toate tronsoanele de autostradă lipsă

„Pe drum spre Europa” partea I. Uniunea Europeană ne-a pus la dispoziție peste 20 de miliarde de euro din 2007 și până în prezent ca să ne modernizăm infrastructura.

Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”
Cum percep tinerii din Generația Z îmbătrânirea. „După 40 încolo deja este gata”

Într-o lume în care vârsta este privită de multe ori ca o barieră, un nou studiu aduce în discuție ideea că bătrânețea reprezintă, de fapt, mai mult o problemă de percepție.