Capitala europeană cu 20.000 de trotinete electrice. De ce vrea primăria să scape de ele

×
Codul embed a fost copiat

Trotinetele electrice sunt un mijloc modern şi ecologic de transport în orice oraş aglomerat. În Paris, însă, autorităţile vor să ia măsuri drastice pentru a convinge companiile care le închiriază să reducă numărul lor.

Motivul: cei care folosesc trotinetele electrice, printre ei mulţi turişti, provoacă prea multe probleme în trafic.

În Paris sunt 12 companii care oferă spre închiriere peste 20.000 de trotinete electrice. Pentru turişti, este o modalitate ieftină, rapidă şi ecologică de a vizita cât mai multe dintre nenumăratele obiective turistice.

„Ai atâta libertate şi e o metodă de plimbare demnă de secolul al XXI-lea, e amuzant şi poţi să vezi chiar totul. Şi poţi să ajungi cu ele chiar şi în zonele istorice, nu doar în cele noi sau moderne. E o combinaţie, ceea ce e foarte bine.”

Pentru localnici, şoferi sau pietoni, trotinetele electrice şi cei care le folosesc sunt însă un adevărat pericol. Taximetriştii trebuie să fie atenţi să nu-i lovească, în timp ce pietonii cad deseori victime unor accidente.

Citește și
trotinete electrice
Confuzia creată de trotinetele electrice. În ce situații utilizatorii riscă amendă

Nouredine Allali, șofer de taxi din Paris: „Vin în spatele tău şi, dacă faci un singur pas la stânga sau la dreapta, dau peste tine. Trec foarte aproape de pietoni cu 25 de kilometri la oră şi dacă te izbesc pot să-ţi rupă un braţ sau mai rău.”

Unul dintre cazurile care au atras atenţia presei e cel al unei pianiste de la Opera din Paris, care s-a ales cu mâna ruptă după ce a fost lovită de un bărbat care mergea pe o trotinetă electrică.

Isabelle Vanbrabant, pianist la Paris Opera: „Am fost lovită de o trotinetă electrică, nici nu am auzit-o, nici nu am văzut-o pentru că a venit din spate. Am căzut pe braţul drept, pe care l-am rupt în câteva locuri.”

Primarul Parisului a anunţat că va lua o serie de măsuri pentru a limita accidentele provocate de trotinetele electrice.

Anne Hidalgo, primar Paris: Solicit companiilor care operează aceste trotinete electrice să limiteze viteza maximă la 20 de kilometri la oră în Paris şi la 8 kilometri pe oră în zonele pietonale din centru. În acest moment viteza lor maximă e de 25 de kilometri pe oră.”

În plus, autorităţile locale vor să reducă numărul companiilor de la 12 la 3, dar şi numărul trotinetelor. Aproape o treime dintre utilizatori sunt turişti. Cei care merg cu ele pe trotuar riscă deja o amendă de 135 de euro.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Furtul trotinetelor electrice închiriate, un fenomen în București. Unde au fost găsite
Furtul trotinetelor electrice închiriate, un fenomen în București. Unde au fost găsite

Abia intrate pe piaţă, companiile care închiriază trotinete în Bucureşti reclamă deja furturi şi distrugeri.

Confuzia creată de trotinetele electrice. În ce situații utilizatorii riscă amendă
Confuzia creată de trotinetele electrice. În ce situații utilizatorii riscă amendă

Trotineta electrică, la modă printre români, ridică probleme în trafic: prea rapizi pentru a fi denumiți pietoni, prea lenți și neprotejați pentru a se încadra intre mașini, utilizatorii nu știu pe unde ar trebui să circule: pe trotuar sau pe șosea.

Trotinetele electrice, un mister pentru poliţie.
Trotinetele electrice, un mister pentru poliţie. "Treci pe trotuar sau îţi fac dosar"

Trotineta electrică, tot mai la modă printre români, ridică probleme în trafic. Prea rapizi pentru a fi denumiți pietoni, prea lenți și neprotejați pentru a se încadra între mașini, utilizatorii nu știu pe unde să circule - pe trotuar sau pe carosabil.

Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”
Turismul cu bicicleta electrică, tot mai mulți adepți în România: ”Vezi că există şi altă lume”

Turismul cu bicileta sau cu trotineta electrică devine tot mai popular în România, în special în zonele montane.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.