Romania ar putea incheia 2016 fara niciun kilometru nou de autostrada deschis circulatiei
Lotul doi al autostrazii Lugoj - Deva ar putea sa nu fie deschis in acest an, din cauza unor probleme birocratice de receptie a lucrarilor, in conditiile in care exista temeri ca ar putea aparea probleme dupa deschiderea traficului.
Asta deoarece unul dintre constructori este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, au declarat miercuri, pentru News.ro, surse din domeniu.
Directorul general al Companiei Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), Catalin Homor, a anuntat recent ca acest lot va fi deschis in acest an.
Acum o saptamana, Homor afirma ca va incepe "in perioada imediat urmatoare" inspectia tehnica la lotul 2 al autostrazii Lugoj - Deva, parte din autostrada Bucuresti-Nadlac (A1), cu o distanta de 15 km, urmand ca acesta sa fie deschis "in curand".
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
La sfarsitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, anunta ca anul acesta vor fi inaugurati 15 kilometri de autostrada prin inagurarea lotulului 2 al autostrazii Lugoj – Deva, termenul avansat fiind de 15 decembrie.
Reprezentantii CNAIR nu au inca nicio informatie oficiala legata de data la care va fi deschis acest lot.
”Nu avem inca nicio informatie oficiala. Cand vor exista informatii oficiale, le vom da publicitatii”, au precizat reprezentantii CNAIR, pentru News.ro.
Sursele consultate de News.ro sustin, insa, ca exista sanse mari ca acest lot sa nu fie deschis in acest an.
”Sunt probleme birocratice cu acest tronson, pe partea de receptie a lucrarilor, este posibil sa nu fie deschis in acest an. Sunt mai multe departamente care trebuie sa-si dea acordul si exista, probabil, o teama de a nu aparea probleme pe acest lot dupa deschiderea traficului, iar cei care au acordat avizele sa fie trasi la raspundere”, a precizat o sursa avizata, pentru News.ro.
Potrivit surselor, exista temeri si din cauza faptului ca unul dintre constructorii lotului 2 al autostrazii Lugoj-Deva este Salini Impregilo, care a construit lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, supranumit ”autostrada scufundata” din cauza gravelor probleme de structura.
Si Asociatia Pro Infrastructura, ONG specializat pe monitorizarea lucrarilor de infrastructura din Romania, sustine ca exista un pericol real ca CNAIR sa nu deschida circulatia pe tronsonul respectiv din motive birocratice.
”Din pricina unui viciu legislativ, CNAIR nu a gasit inca o solutie in scopul efectuarii unei receptii partiale pe acest segment deosebit de important de autostrada, avand in vedere ca restul de 13km din totalul de 28km existenti in acest contract sunt inca in diferite stadii de implementare”, se arata intr-o postare pe pagina de Facebook a asociatiei.
ONG-ul atrage atentia ca Romania risca sa incheie anul 2016 cu cel mai slab rezultat in materie de kilometri noi de autostrada din 2008 si pana in prezent.
Contractul de proiectare si executie pentru lotul doi a fost semnat in 18 octombrie 2013 cu asocierea formata din firmele italiene Salini Impregilo si S.E.C.O.L. Valoarea contractului este de 562 milioane de lei fara TVA, din care 85% din fonduri de coeziune.