Cum parcurgi drumul intre Bucuresti si Timisoara cu masina electrica. Cat te costa

masini electrice

Nu trebuie sa fii clarvazator pentru a-ti da seama de viitorul lumii auto. In relativ scurt timp (aproximativ cinci ani), prin Romania va fi plin de masini electrice.

Pana atunci vom parcurge un drum frumos presarat cu momente grele legate de cresterea capacitatii bateriilor, scaderea preturilor de achizitie a masinilor electrice si desigur, modificarea infrastructurii pentru ca ea sa-ti permita sa rulezi fara probleme cu un astfel de automobil.

Masinile cu sistem de propulsie conventionala nu vor disparea peste noapte ci atat de incet incat nici nu ne vom da seama ca la un moment dat ele apar atat de rar pe langa noi... cum apar acum prin trafic masinile electrice. Primele masini electrice care circula prin Romania. Ei bine, pentru acestea, acum exista un "coridor" ce odata urmat iti permite sa calatoresti de la Bucuresti la Timisoara cu orice masina electrica cu autonomie de maxim 150 km. Asta pentru ca cea mai lunga distanta intre doua puncte de alimentare prevazute cu statii de incarcare Renovatio eCharge nu sare de 130 km.

"Este doar inceputul", declara cei de la Renovatio care acum lucreaza la crearea a doi noi "coridoare": Craiova - Oradea dar si Bucuresti - Constanta. Acestea vor fi gata pana in vara anului viitor iar apoi vor urma astfel de rute catre toate iesirile din Romania catre tari unde se presupune ca gasesti puncte de incarcare. intrebarea multora este: "de ce fac statiile in hypermarket?". E simplu: a fost mult mai facil ca Renovatio sa se inteleaga cu Kaufland Romania si sa foloseasca infrastructura lor decat sa treaca printr-o birocratie infioratoare cu CNADNR (lucrul acesta se intampla acum pentru a se monta cate doua statii in parcarile de pe sensurile Bucuresti-Constanta si retur pentru vara anului viitor). Important a fost sa porneasca lucrurile si evenimentul din weekend ne demonstreaza ca Renovatio a reusit.

Citește și
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

Cu un consum mediu de vreo 16 kWh pentru 100 km parcursi cu un VW e-Golf, am reusit sa ajungem de la Bucuresti la Timisoara, doua persoane si bagaje, incalzirea pornita, radio, incalzire in scaune, condus cu limitele legale de viteza, adica fix cum ar calatori o familie cu doi membrii. La un cost de 0,55 lei per kW, 100 km inseamna 8.8 lei pentru 100 km. in conditii de rulare super-economica putem scade consumul la 12 kW per 100 km parcursi dar ce rost ar avea sa mergi cu 40 km/h si sa ingheti de frig? 500 km inseamna 44 lei in testul nostru ceea ce este fabulos pentru ca asta inseamna doar vreo 9 litri de carburant benzina sau motorina...

Oricat de greu ar fi cu birocratia romaneasca si cu mentalitatea acestui popor, odata ce preturile masinilor electrice vor fi coborate, alti jucatori precum Renovatio vor intra in hora si va fi plin de statii de incarcare fie ca vor fi publice fie ca ti le vei putea comanda la bloc. Sau in garaj ori curte. Pana atunci, evenimentul din weekend ne demonstreaza ca desi inca poate nu suntem atenti la masinile electrice, universul lor se misca. Se misca bine.

Va intrebasem cat credeti ca va costa drumul Bucuresti - Timisoara. Raspunsul corect este ZERO pentru ca pana in vara anului viitor, Renovatio nu cere bani pentru incarcarile la statiile sale. Cat va cere per kW din vara anului 2017, asta ramane de vazut. La fel, cat vor cere si altii ce vor oferi curent pentru masina ta. Iar aici, nu putem decat sa tragem inca un semnal de alarma catre autoritati pentru ca nu credem ca vrea nimeni ca oamenii sa cheltuiasca cine-stie-ce-suma umflata pe energia folosita pentru alimentarea vehiculelor care vor ajuta la scaderea poluarii mari cu care ne confruntam in fiecare zi. si sincer, sfatul nostru ar fi ca Statul sa se alieze cu o companie precum Renovatio pentru ca astfel toata lumea va avea de castigat.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Agenția pentru siguranță a autostrăzilor a guvernului SUA investighează sesizările potrivit cărora aproximativ 1,4 milioane de motoare ale companiei Honda - inclusiv Acura, divizia sa din America - sunt în pericol să se defecteze.

Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători
Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători

Se anunță o perioadă dificilă pentru industria auto. Unele companii din Europa au început deja să închidă fabrici. Chiar premierul a avertizat că fără industria auto, economia României s-ar putea prăbuși.

VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon
VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon

Când cineva menționează Ferrari, automat se gândește la motoare și cilindri în V12, cu vopsea roșie strălucitoare. Însă cel mai recent exemplar - unic - al diviziei Tailor Made din Maranello, nu are niciunul dintre aceste elemente.

Recomandări
România va intra deplin în Schengen. Anunțul făcut de Ursula von der Leyen | VIDEO
România va intra deplin în Schengen. Anunțul făcut de Ursula von der Leyen | VIDEO

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat, vineri, că România și Bulgaria vor intra deplin în Schengen.

Alegeri prezidențiale 2024, programe electorale. Candidații promit „lapte și miere”, deși puterea președintelui este limitată
Alegeri prezidențiale 2024, programe electorale. Candidații promit „lapte și miere”, deși puterea președintelui este limitată

În goana după voturi, mulți dintre candidații la alegerile prezidențiale din 2024 fac promisiuni fanteziste, uitând sau ignorând faptul că atribuțiile președintelui României sunt destul de limitate pe plan intern.

LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.