„Viitor cu clasă”. Cum s-a schimbat comportamentul elevilor după pandemie odată cu revenirea lor în clase
Comportamentul elevilor s-a schimbat după pandemie odată cu revenirea lor în clase. Agresivitatea şi irascibilitatea sunt urmările inclusiv a statului acasă. Îi putem ajuta însă.
Școala de astăzi este într-un du-te vino continuu. Copii stau două săptămâni la școală, două săptămâni acasă apoi revin iar în bănci.
Cum îi afectează pe elevi, dar și pe părinți acest lucru ne explică Geta Udrea, terapeut, psihilog şi analist comportamental, invitată la “Viitor cu clasă” împreună cu Roxana Hulpe - corespondent Stirile Pro Tv.
Alegeri 2024
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
19:35
Peste un milion de tineri vor vota pentru prima dată la alegerile prezidențiale. „Este arma noastră”
Roxana Hulpe: Cum sunt afectați elevii de acest du-te vino?
Geta Udrea: ”În primul rând, îi afectează emotional foarte mult, copii, dar și adulți nu mai văd utilitatea relaționării interumane și de aici apar foarte multe probleme. Apare o frică foarte mare, anxietate, depresie, stres, poate să apară și un blocaj într-un anumit stadiu al dezvoltări”.
Roxana Hulpe: Ai avut copii care au venit la tine cu un blocaj comportamental sau verbal?
Geta Udrea: ”Răspunsul este da, dar blocajul verbal este foarte vizibil însă blocajele care nu se văd le putem identifica după anumite criterii. De exemplu, copii nu mai pot să pună limite sau să ceară, să împartă, apare sentimentul de plictiseală pe care nu mai știu să îl gestioneze. Datorită lipsei de siguranță apare și foarte multă frică, pentru că noi avem nevoie de foarte multă stabilitate. Însă faptul că ei nu se mai duc la școală, nu mai au un mediu unde pot să învețe anumite abilițăți, iar în unele cazuri pot să apară dependențe”.
Roxana Hulpe: OMS spune că tehnologia le face bine copiilor. Care crezi că sunt totuși limitele?
Geta Udrea: ”Tehnologia face bine, dar poate să facă și foarte mult rău. Noi avem nevoie de conectare, iar acest lucru nu îl putem avea din online. La început a fost bună conectarea online pentru că îi unea pe copii să facă foarte multe activități împreună, dar acest lucru nu mai este valabil în prezent. Concluzia este că avem din ce în ce mai mulți copii singuri”.
Mai multe informații regăsiți în video atașat.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: pandemie, elevi, parinti, scoala online, provocari,
Dată publicare:
05-03-2021 20:53