Tunelul prin care vei putea ajunge din Europa direct pe alt continent, într-un timp-record. Când va fi gata
Planul pentru a uni Europa și Africa printr-un tunel a fost adus în discuție încă din 1979, iar acum are mari șanse să se și realizeze.
Au trecut 45 de ani de la discuția lansată privind tunelul feroviar care să lege Spania de Maroc, iar acum ministrul spaniol al transporturilor dorește să reînvie acest plan uriaș.
Dacă se va realiza, va fi probabil construit la timp pentru Cupa Mondială FIFA 2030, competiție care va fi găzduită în comun de Maroc, Spania și Portugalia.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
În prezent, zborurile între capitala Spaniei, Madrid, și orașul marocan Tanger, o poartă de acces strategică între Africa și Europa încă din vremea fenicienilor, durează o oră și jumătate. Însă, drumul între cele două orașe durează nouă ore, cu o călătorie cu feribotul între ele.
Tuneul ar putea fi construit pe sub strâmtoarea Gibraltar și ar putea să permită înființarea unui nou serviciu feroviar între cele două țări, cu opriri de la Madrid la Casablanca, la 300 de kilometri sud de Tanger, anunță Euronews.
O lungime de doar 27,6 kilometri
Întreaga călătorie cu trenul ar dura probabil cinci ore și jumătate și ar oferi o opțiune de călătorie mai sustenabilă. În cazul în care va fi construit, tunelul va avea o lungime de 27,6 kilometri. În acest stadiu incipient, nu există costuri confirmate - dar se estimează că traseul preconizat ar putea ajunge la miliarde de euro.
„În ciuda faptului că planurile pentru această legătură au fost anunțate cu zeci de ani în urmă, se spune că Societatea Națională pentru Studiul Strâmtorii Gibraltar (SNED) din Maroc și omologul său spaniol, Societatea Spaniolă pentru Comunicații Fixe prin Strâmtoarea Gibraltar (SECEGSA), efectuează studii în zonă pentru a vedea cât de viabil este proiectul - cunoscut sub numele de "Legătură fixă" - în anii 2020”, mai notează sursa citată.
Ministrul spaniol de Externe, Oscar Puente, a vizitat Marocul, luna trecută, tocmai pentru a pune planul în aplicare. El a afirmat că va fi fixată o dată "cât mai curând posibil" pentru o întâlnire care să definească în mod concret legătura de transport.
În februarie 2023, predecesoarea lui Puente, Raquel Sanchez, a reluat discuțiile despre proiect.
"Vom da un impuls studiilor privind proiectul de legătură fixă pentru Strâmtoarea Gibraltar, care a fost inițiat de ambele țări în urmă cu 40 de ani. Un proiect strategic pentru Spania și Maroc, dar și pentru Europa și Africa", a declarat ea.
Tunelul, finalizat în cinci ani
Până în prezent, guvernul spaniol a alocat fonduri în valoare de 2,3 milioane de euro pentru ca SECEGSA (Societatea Spaniolă pentru Studii de Comunicare Fixă peste Strâmtoarea Gibraltar - n.r.) să aprofundeze acest proiect.
Potrivit site-ului de știri feroviare Railtech.com, traseul tunelului ar urma să meargă de la Punta Paloma, în Tarifa, la Punta Malabata, în Golful Tanger.
Acesta ar urma să fie săpat la o adâncime maximă de 300 de metri și ar avea o pantă maximă de trei procente.
Finalizarea proiectului este estimată să dureze până la cinci ani, ceea ce înseamnă că ar putea fi gata la timp pentru fotbalul din 2030, fiind o modalitate eficientă de a conecta cele două țări.
Sursa: euronews.com
Etichete: Spania, europa, africa, maroc, continente, tunel,
Dată publicare:
12-05-2024 08:42