Platformele de rezervări de camere de hotel, obligate să renunțe la practicile înșelătoare
Site-urile de rezervări online pentru camere de hotel și apartamente vor fi obligate să-și schimbe anumite tactici de vânzări, considerate ca fiind înșelătoare, scrie BBC.
Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers și trivago au fost investigate de Autoritatea de Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA), din cauza tacticilor înselătoare în ceea ce privește prețurile, taxele ascunse sau presiunea pe clienți să rezerve cât mai repede.
Potrivit CMA, platformele de rezervări indicau anumite hoteluri sau apartamente ca fiind mai populare decât erau în realitate sau presau clienții să rezerve o cameră susținând că este printre ultimele libere, lucru neadevărat. Totodată, afișau reduceri înșelătoare, care nu mai erau valabile ulterior, în momentul rezervării.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
După investigația Autorității, site-urile de rezervări trebuie să afișeze toate taxele percepute clienților, inclusiv cele pe care le cer unitățile de cazare. Totodată, platformele online trebuie să precizeze clar dacă au primit bani în plus de la hoteluri pentru a primi o poziție în primele locuri în căutările cliențior.
De asemenea, trebuie să nu dea clienților falsa impresie că hotelul este unul foarte popular și plasat într-o zona centrală, pentru a-i convinge pe aceștia să facă rezervări. Totodată, atunci când se specifică faptul că un anumit număr de persoane se uită la același hotel, să se precizeze clar că între alte date decât cele alese de client.
Platformele de rezervări trebuie să renunțe și la practica de a indica anumite hoteluri sold-out într-o destinație căutată, tocmai pentru a pune presiune pe clienți să rezerve cât mai repede.
CMA a precizat că platformele investigate au fost de acord să nu mai folosească aceste practici, autoritatea dându-le termen până la 1 septembrie 2019 pentru a se conforma. În caz contrar, acestea vor fi date în judecată.