Pierderi imense pentru turismul romanesc din cauza conflictului din Ucraina. Vasele de pasageri au inceput sa ne ocoleasca
Portul Constanta aproape ca a fost sters de pe harta turismului de croaziera din cauza situatiei tensionate din bazinul Marii Negre.
Cum din itinerariul navelor de pasageri au disparut escalele la Istanbul si Odessa, armatorii nu mai au niciun interes sa isi aduca oaspetii doar in Romania si Bulgaria.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Astfel, pierdem 100 de euro pe zi pentru fiecare strain care ar fi coborat in Constanta. Cei mai multi bani se cheltuiau pe excursii in Bucuresti si in Delta Dunarii.
S-au dus vremurile in care cel putin patru luni pe an, vedeai astfel de nave odihnindu-se in portul Constanta. Din pacate inca de anul trecut, vasele de pasageri au inceput sa ne ocoleasca.
Acum la inceput de an, situatia turismului de croaziera la Marea Neagra ramane in ceata. Portul Constanta nu mai prezinta interes pentru navele de pasageri dupa ce in 2015 s-a atins un nivel istoric: 92 de vase s-au oprit atunci la noi in port.
Initial, situatia tensionata din bazinul Marii Negre ne-a adus zeci de mii de turisti. Conflictul din Ucraina a sters portul Odessa de pe harta turismului de croaziera si a fost inlocuit cu portul Constanta. Dar atentatele sangeroase de la Istanbul i-au determinat pe armatori sa anuleze zeci de croaziere.
Sincron Silvia, agent turism: "Turistii care erau deja la bordul navelor faceau deplasari pe trasee turistice in Romania si era foarte bine si pentru turismul romanesc"
Operatorii de turism au estimat ca un turist strain cheltuia in Romania in jur de 100 de euro. Pierderile sunt uriase avand in vedere ca in portul Constanta, in perioada 2013-2015 au ajuns, in medie, cu navele de croaziera, 50.000 mii de oameni. In 2016, au ajuns insa doar 14 nave cu 8.000 de pasageri.
Teodor Patrichi, director terminal de pasageri din Portul Constanta: "In acest moment numarul avizarilor de sosiri se ridica la 21 de nave de pasageri. Ce trebuie poate sa intelegem si noi, sa ne promovam mai mult, sa facem turistii sa inteleaga ca romania face parte din uniunea europeana, ca suntem o tara stabila"
Exista insa si o veste buna: asteptam mai multi oaspeti pe Dunare.
Aurelian Marin, operator de turism: "Evident ca diferentele sunt mari, o nava fluviala aduce 150-200 de pasageri o data in timp ce o nava de croaziera maritima vine cu 1500-2000 sau 3000 de pasageri odata"
De altfel, apele Dunarii ne-au adus in 2016 peste 7 sute de nave de croaziera cu 80.000 de turisti straini la bord. Se opresc in porturi precum Giurgiu sau Tulcea si tintesc Delta Dunarii, unica in Europa.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, marea neagra, turism, turisti, Bulgaria, pasageri, portul constanta, nave,
Dată publicare:
08-02-2017 18:45