Migranții afectează turismul din Portul Constanța. De ce ocolesc navele România
Valul de migranţi încurcă rău socotelile celor care organizează croaziere pe Marea Neagră. Navele de pasageri, pline de americani, nemţi, italieni, francezi, sau spanioli, au ajuns să ocolească Portul Constanța.
Comandanţii se tem ca pe drum să nu găsească bărci în derivă cu refugiați în pericol, pe care ar fi obligaţi să îi ia la bord.
Navele de croazieră care acostează în dană de pasageri a portului Constanța au devenit o raritate. De când a început sezonul, adică din luna aprilie, abia dacă au ancorat aici câte 2 vapoare pe lună.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
14 nave au sosit anul acesta în Portul Constanța, faţă de 92 câte au venit în 2014. O scădere aşadar de 90%, iar principala problemă ar fi valul de emigranţi care au luat cu asalt Marea Neagră. Marile companii de crewing nu vor să pună în pericol siguranţa turiştilor pe care îi transportă şi nici nu vor să aibă cheltuieli suplimentare.
Robert Simkoviak, manager vas de croazieră: ”Unii turişti chiar se tem pentru siguranţa lor şi situația din Europa este aşa cum este, cu toţii suntem afectaţi. Este o problemă pentru toată ţările din Uniunea Europeană, noi cu toţii ne confruntăm cu asta. Noi, tot echipajul trebuie să punem siguranţa turiştilor pe primul loc.”
Pentru companiile de croazieră tranzitarea Marii Negre este considerată costisitoare în acest moment.
Nicolae Dan Tvilichi, dicrectorul APMC Constantă: ”Odată sunt problemele legate de strâmtoarea Bosfor, o altă problemă sunt fluxurile de migranţi care tranzitează din ce în ce mai des Marea Neagră, aşa cum ştiţi orice navă fiind obligată să ia la bord orice pasager se afla pe o navă în derivă, ceea ce până la urmă se traduce în costuri suplimentare.”
De exemplu, luna trecută în Marea Meditarană un vas de croazieră cu 2.000 de turişti la bord a oprit tocmai ca să salveze nişte migranţi aflaţi într-o situaţie disperată. Oricât ar suna de cinic, ca să le meargă afacerea şi să nu îşi deranjeze clienţii, cei care organizează astfel de vacanţe admit că şi-au ajustat traseele.