Cat de mult castiga companiile aeriene din taxele suplimentare. In top sunt si linii care zboara in Romania

Aeroportul International Iasi, inaugurare

Pe toti ne enerveaza cand descoperim ca, pe langa biletul de avion, mai avem de platit si o multime de taxe care, insumate, pot fi chiar mai scumpe. Un recent raport arata cat de importante sunt acestea in veniturile liniilor aeriene.

Firma de cercetare si consultanta IdeaWorksCompany a publicat un raport privind veniturile obtinute de companiile aeriene din atat de blamatele taxe pe bagaje suplimentare, pe schimbarea numelui de pe bilet, pe loc preferential s.a.d. Iar rezultatele cercetarii arata ca multe dintre liniile aeriene - si nu doar cele low-cost – s-ar inchide daca nu ar percepe aceste taxe.

In total, veniturile obtinute din astfel de taxe depasesc 38 de miliarde de dolari – si asta luand in calcul doar cele 63 de companii aeriene care au acceptat sa faca publice aceste cifre. Prin comparatie, in 2007 veniturile din taxe suplimentare erau de numai 2,45 de miliarde $, cresterea accelerandu-se in perioada crizei financiare globale.

Campioana la veniturile din taxe este compania United, cu 5,8 miliarde in 2014, urmata de American/US Airways, de Delta, de Air France/KLM, Ryanair, Southwest, Lufthansa si easyJet. O mare parte din venituri au provenit din tarifele suplimentare pe bagaje dar si din cele pe spatiu suplimentar la picioare.

Aceste taxe pot reprezenta un procent extrem de mare din incasarile companiilor – de pilda, 33,7% in cazul WizzAir si aproape 25% in cazul Ryanair, in 2014. Raportul a realizat si o analiza ipotetica a modului in care o linie low-cost – easyJet – castiga din acest sector. Taxarea bagajelor reprezinta aproximativ jumatate din veniturile din taxe suplimentare, comisioanele companiei la plata cu cardul – 7%, rezervarile de loc – 8%, produsele cumparate in avion – 8% si inscrierea in programul de beneficii easyJet Plus, inca 7%, restul venind din diverse taxe “ascunse” in oferte si promotii.

Citește și
Ryanair
Ce a facut un tanar britanic ca sa nu plateasca pentru schimbarea numelui pe biletul de avion. A economisit peste 100 de lire

In acest mod, unele linii aeriene reusesc sa obtina in medie si 50 de dolari din taxe suplimentare platite de fiecare pasager. Campioni sunt britanicii de la Jet2.com, cu 55,6 dolari/pasager. Dintre companiile care zboara si in Romania, in top se afla si Wizz Air, cu 34,87 de dolari per calator.

Raportul compara ofertele companiilor aeriene cu cele de la McDonald’s. “Marile linii aeriene ofera astfel o varianta ‘cheala’ ca sa poata scadea preturile pana la nivelul low-cost-urilor. Companiile low-cost folosesc pachetele promotionale ca o metoda de a oferi experiente premium pasagerilor care in mod normal nu ar cheltui sume mari”.

In acest fel, se afirma in raport, calatorii au de ales intre oferte ieftine de la companiile premium sau oferte premium de la companiile ieftine. “Acesta este miracolul taxelor suplimentare si dovada ca aceasta revolutie are potentialul de a aduce alte miliarde in plus in veniturile liniilor aeriene”.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Reacția uluitoare a rușilor, după ce Anastasia Potapova a ales cetățenia austriacă: ”Ce a câștigat ea pentru noi?”
Citește și...
Nu a fost lasata sa urce in avion din cauza parului roscat. Concluzia absurda la care au ajuns angajatii companiei aeriene
Nu a fost lasata sa urce in avion din cauza parului roscat. Concluzia absurda la care au ajuns angajatii companiei aeriene

O tanara scotianca, cu parul roscat, a izbucnit in plans in momentul in care i s-a spus ca "este prea palida" ca sa urce in avionul cu care familia sa zbura spre Maldive, in vacanta.

Ce a facut un tanar britanic ca sa nu plateasca pentru schimbarea numelui pe biletul de avion. A economisit peste 100 de lire
Ce a facut un tanar britanic ca sa nu plateasca pentru schimbarea numelui pe biletul de avion. A economisit peste 100 de lire

Taxele impuse de companiile aeriene low-cost ii determina pe pasageri sa recurga la cele mai bizare – si ingenioase – solutii pentru a nu le plati

Adevarul despre testarea psihologica a pilotilor pe care companiile evita sa-l spuna. Cand se face de fapt o evaluare
Adevarul despre testarea psihologica a pilotilor pe care companiile evita sa-l spuna. Cand se face de fapt o evaluare

"Legile in aviatie se scriu cu sange"! Este o regula nescrisa a companiilor aeriene care dupa fiecare incident incearca sa-si imbunatateasca sistemele de securitate pentru a exclude orice scapare in siguranta zborului.

Recomandări
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale ale magistraților
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie contestă din nou la CCR legea privind pensiile speciale ale magistraților

Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a decis, vineri, să sesizeze din nou Curtea Constituțională a României (CCR) în privința legii pensiilor speciale ale magistraților.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Noua strategie de securitate a SUA conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei. Trump dezvăluie ce își dorește pentru lume
Noua strategie de securitate a SUA conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei. Trump dezvăluie ce își dorește pentru lume

Noua strategie de securitate naţională a lui Donald Trump, publicată discret joi, conţine câteva cuvinte dure la adresa Europei, sugerând că aceasta se află într-un declin civilizaţional, şi acordă relativ puţină atenţie Orientului Mijlociu şi Africii.