Cat de mult castiga companiile aeriene din taxele suplimentare. In top sunt si linii care zboara in Romania
Pe toti ne enerveaza cand descoperim ca, pe langa biletul de avion, mai avem de platit si o multime de taxe care, insumate, pot fi chiar mai scumpe. Un recent raport arata cat de importante sunt acestea in veniturile liniilor aeriene.
Firma de cercetare si consultanta IdeaWorksCompany a publicat un raport privind veniturile obtinute de companiile aeriene din atat de blamatele taxe pe bagaje suplimentare, pe schimbarea numelui de pe bilet, pe loc preferential s.a.d. Iar rezultatele cercetarii arata ca multe dintre liniile aeriene - si nu doar cele low-cost – s-ar inchide daca nu ar percepe aceste taxe.
In total, veniturile obtinute din astfel de taxe depasesc 38 de miliarde de dolari – si asta luand in calcul doar cele 63 de companii aeriene care au acceptat sa faca publice aceste cifre. Prin comparatie, in 2007 veniturile din taxe suplimentare erau de numai 2,45 de miliarde $, cresterea accelerandu-se in perioada crizei financiare globale.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Campioana la veniturile din taxe este compania United, cu 5,8 miliarde in 2014, urmata de American/US Airways, de Delta, de Air France/KLM, Ryanair, Southwest, Lufthansa si easyJet. O mare parte din venituri au provenit din tarifele suplimentare pe bagaje dar si din cele pe spatiu suplimentar la picioare.
Aceste taxe pot reprezenta un procent extrem de mare din incasarile companiilor – de pilda, 33,7% in cazul WizzAir si aproape 25% in cazul Ryanair, in 2014. Raportul a realizat si o analiza ipotetica a modului in care o linie low-cost – easyJet – castiga din acest sector. Taxarea bagajelor reprezinta aproximativ jumatate din veniturile din taxe suplimentare, comisioanele companiei la plata cu cardul – 7%, rezervarile de loc – 8%, produsele cumparate in avion – 8% si inscrierea in programul de beneficii easyJet Plus, inca 7%, restul venind din diverse taxe “ascunse” in oferte si promotii.
In acest mod, unele linii aeriene reusesc sa obtina in medie si 50 de dolari din taxe suplimentare platite de fiecare pasager. Campioni sunt britanicii de la Jet2.com, cu 55,6 dolari/pasager. Dintre companiile care zboara si in Romania, in top se afla si Wizz Air, cu 34,87 de dolari per calator.
Raportul compara ofertele companiilor aeriene cu cele de la McDonald’s. “Marile linii aeriene ofera astfel o varianta ‘cheala’ ca sa poata scadea preturile pana la nivelul low-cost-urilor. Companiile low-cost folosesc pachetele promotionale ca o metoda de a oferi experiente premium pasagerilor care in mod normal nu ar cheltui sume mari”.
In acest fel, se afirma in raport, calatorii au de ales intre oferte ieftine de la companiile premium sau oferte premium de la companiile ieftine. “Acesta este miracolul taxelor suplimentare si dovada ca aceasta revolutie are potentialul de a aduce alte miliarde in plus in veniturile liniilor aeriene”.
Sursa: Pro TV
Etichete: bilete, taxe, aeroport, avion, pasageri, rezervari, bagaje, linii aeriene, low-cost,
Dată publicare:
20-07-2015 14:20