Un telescop al NASA a facut o descoperire foarte rara. "Lumineaza cu puterea a 300 de sori"

Ultima actualizare: 25-05-2015 07:08
Galaxie - NASA

O galaxie foarte indepartata care lumineaza cu puterea a 300 de trilioane de sori a fost descoperita de NASA cu telescopul WISE.

Conform NASA, aceasta este cea mai luminoasa galaxie descoperita pana acum si apartine unei noi clase de obiecte descoperite recent de WISE, incadrate in categoria ELIRG (acronim in engleza pentru "galaxii extrem de luminoase infrarosu").

"Avem in fata o faza foarte intensa a evolutiei galaxiei", a declarat Chao-Wei Tsai de la Jet Propulsion Laboratory din cadrul NASA, situat in Pasadena, California. El este autorul raportului unde a fost publicata aceasta descoperire, in The Astrophysical Journal, pe 22 mai. "Lumina orbitoare ar putea fi de la jetul care este in crestere si care provine de la gaura neagra a galaxiei", a mai spus el.

Aceatsa galaxie este cunoscuta sub numele WISE J224607.57-052635.0 si ar putea avea ca origine monstruoasa gaura neagra, care se umfla cu gaz. Gaurile negre supermasive arunca gaz si materie intr-un disc in jurul lor, care se incalzeste pana la temperaturi de milioae de grade, aruncand afara energie, raze ultraviolete si lumina de la raze-X. Lumina este blocata de un fel de coconi de praf, care se afla de jur imprejur. Iar dupa ce praful se incinge, radiaza lumina infrarosie.

Gaurile negre foarte mari reprezinta ceva banal in centrul galaxiei, insa descoperirea uneia atat de mare si atat de departe este ceva rar, noteaza NASA.

Citeste și...
Parteneri
MASKED SINGER ROMANIA
Monstrulica și-a dezvăluit identitatea la Masked Singer România. Oana Zavoranu era sub mască

Exclusiv PRO TV Plus
Primul român care a învins în UFC vrea următoarea victorie. Nicolae Negumereanu vrea să scrie istorie la Las Vegas

Doctor de bine
Stresul sau o alimentaţie dezechilibrată pot cauza dezechilibrul microbiotei intestinale şi pot afecta sistemul imunitar

Întrebarea mesei rotunde
Întrebarea Mesei Rotude cu Andrei Aradits: "M-aș căsători cu Adi Nartea"

Promo
PROMO Femeia Alege - Venirea concurentului MAX i-a dat Romaniței planurile peste cap

Promo
PROMO SuperStar E timpul să fie legendari. E timpul pentru următoarea etapă. Recall SuperStar România

Stirile PRO TV
Stirile PRO TV # 19.00 – 25 Octombrie 2021

UFC
Nicolae Negumereanu vs. Ike Villanueva

Interviurile lui Vitalie
Radu Mihaiu, primarul sectorului 2, recunoaște că are centrală de apartament. De ce nu ajunge agentul termic în sector?

Visuri la cheie