Soluțiile găsite de antreprenorii care au declarat război plasticului
Atenţi la problema poluării din mediul înconjurător, tot mai mulţi antreprenori încearcă să găsească soluţii.
Cea mai la îndemână este reducerea sau renunţarea la ambalajele din plastic, fie ele cutii, pahare pentru cafea sau sticle de apă. Câteva magazine europene au declarat război acestui material, pe care l-au exclus de pe rafturile lor, parţial sau total. În acest fel, patronii îi obliga şi pe clienţi să fie mai responsabili în legătură cu deşeurile nereciclabile.
De ani de zile, experţii şi activiştii pentru protecţia mediului cauta soluţii pentru a reduce deşeurile din plastic, care au ajuns să sufoce planetă. Cam 8 milioane de tone ajung de astfel de resturi şi ambalaje ajung în oceane în fiecare an.
Iar din cantitatea totală de plastic produsă vreodată, adică aproximativ 8.3 miliarde de tone, nu s-a reciclat decât 9%. În faţa acestor statistici îngrijorătoare, tot mai multe guverne şi retaileri din lumea întreagă cauta soluţii. Iar cele mai simple sunt acelea radicale. Un magazin din Olanda are o secţiune specială pentru alimente organice, unde nu există ambalaje din plastic .
Sian Sutherland, fondator organizație pentru protecția mediului: ”Acum, când mergi la supermarket, n-ai de ales şi trebuie să duci acasă toată acea cantitate de ambalaje din plastic, pe care nu o vrei. Aşa că ne-am gândit că în această epocă în care ai la dispoziţie alimente fără gluten, fără grăsime sau lapte etc, vrem o singură secţiune de magazin fără plastic. Simbolizează cu poate arăta schimbarea, în viitor.”
Un alt activist pentru o lume fără plastic este Richard Eckersley, fost jucător de forbal la Manchester United, care a deschis primul magazin fără plastic din Marea Britanie.
Richard Eckersley: ”Am vrut să ajut şi să îmi investec banii câştigaţi din fotbal într-o cauză bună. Iar aceasta mi s-a părut cea mai bună soluţie. Încercam să le oferim clienţilor toate produsele în ambalaje, altele decât din plastic.”
Clienţii sunt încurajaţi să îşi aducă de-acasă ambalajele, pentru a le umple cu produse organice. Au la dispoziţie 250 de articole, de la cereale la detergent lichid.
Sian Sutherland: ”Hârtie, carton, lemn, iarbă, sticlă, conserve din metal, aluminiu. Sunt atâtea materiale. Nu există un singur produs care să înlocuiască plasticul, ci o gamă variată.”
Antreprenorii ecologişti spera că exemplul lor va fi urmat de tot mai mulţi retaileri şi consumatori.