NASA: E cea mai neobisnuita poza realizata in spatiu. Cum arata Pamantul in ziua in care a "zambit"

saturn

NASA a facut publica o noua imagine cu planeta Saturn descrisa drept "probabil cea mai neobisnuita fotografie surprinsa vreodata in istoria programului spatial".

Realizata in urma cu 4 luni de catre sonda Cassini, fotografia este in realitate un mozaic de imagini si arata planeta Saturn, eclipsand Soarele, in timp ce Marte, Venus si Terra apar ca niste mici puncte luminoase in comparatie cu a doua cea mai mare planeta din Sistemul Solar, relateaza www.independent.co.uk

In aceasta imagine, Pamantul apare ca un punct stralucitor sub inelele Saturnului. Ziua in care a fost facuta poza - 19 iulie - a coincis cu evenimentul numit "Ziua in care Pamantul a Zambit" care a incurajat oamenii de pretutindeni sa participe la prima sedinta foto realizata de pe orbita planetei Saturn.

Atunci a fost pentru prima data cand oamenii de pe Terra au fost anuntati in avans in legatura cu realizarea unei astfel de fotografii.

Poza a fost surprinsa cu o camera amplasata la bordul sondei spatiale Cassini, situata la o distanta de 1,5 miliarde de kilometri de planeta noastra care a fost fotografiata pe 19 iulie timp de 15 minute.

Caroline Wozniacki, făcută praf de fanii tenisului! Nu au uitat de conflictul cu Halep
Un îndulcitor pentru prăjituri și băuturi poate deteriora peretele intestinal, au descoperit oamenii de știință

Un îndulcitor folosit în prăjituri, băuturi răcoritoare și gumă de mestecat poate dăuna grav sănătății oamenilor prin slăbirea intestinului, a descoperit un nou studiu, citat de The Guardian.

O uriaşă erupţie energetică, echivalentă cu energia eliminată de Soare în 10.000 de ani, detectată de astronomi

Magnetarii se numără printre cele mai extreme obiecte cereşti din Univers - o clasă de rămăşiţe stelare compacte, denumite stele neutronice şi care deţin câmpuri magnetice foarte puternice.

Operație uimitoare în SUA. O femeie are acum un rinichi de porc modificat genetic și se simte bine

Medicii americani au transplantat un rinichi de porc unei femei din New Jersey care era aproape de moarte, în cadrul unei intervenții chirurgicale care i-a stabilizat inclusiv inima bolnavă.

Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie.

Localnicii din Slănic au atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit în ianuarie. Craterul din centrul orașului s-a adâncit

Craterul din centrul orașului Slănic Prahova s-a adâncit peste noapte cu 20 de centimetri. Deja 42 de oameni au fost evacuați din locuințe. Două familii care n-au avut unde să se ducă sunt găzduite temporar în pensiuni din zonă.

Eurostat: Prețurile plătite pentru energia electrică și gazele naturale de către români, printre cele mai mici din UE

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici din cadrul Uniunii Europene (UE).