NASA a realizat o noua imagine cu "cometa secolului" : la ce distanta de Pamant se afla acum

ISON

Un satelit NASA care scaneaza cele mai puternice explozii din Univers a realizat o noua imagine a cometei ISON, care va fi vizibila la finalul anului de pe Pamant.

NASA
a dat publicitatii vineri o noua imagine in care a surprins Cometa ISON, aceasta a fost realizata de satelitul Swift pe 30 ianuarie, relateaza www.space.com.

Satelitul a urmarit traiectoria cometei in ultimele doua luni si le-a oferit astronomilor detalii noi cu privire la cat de mare este aceasta si cat de mult gaz si praf degajeaza. Pe 30 ianuarie, ISON se afla la 670 de milioane km de Pamant si la 740 de milioane km de Soare.

"Cometa ISON are potentialul de a fi cea mai stralucitoare cometa din ultimii 50 de ani, ceea ce ne ofera o posibilitate rara de a observa schimbarile ei in mare detaliu si pe durata indelungata" a declarat Dennis Bodewits, astronom la Universitatea din Maryland. Acesta a ajutat la captarea noii imagini.

Observatiile satelitului Swift indica faptul ca ISON elibereaza 51.000 de kg de praf si 60 kg de apa la fiecare minut, un dezechilibru ciudat pentru aceasta cometa atat de anticipata. "Asta ne arata ca ISON nu este foarte luminoasa, fiind inca departe de Soare" a explicat Dennis Bodewits

Asteroid
Eveniment astronomic UNIC. Doi asteroizi au trecut pe langa Terra, al treilea se apropie de noi
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Astronomii au prezis ca ISON ar putea fi "cometa secolului" cand se va apropia de Soare in noiembrie 2013. Insa o analiza recenta arata ca ISON nu ar fi atat de stralucitoare pe cat se asteptau oamenii de stiinta.

Cometa ISON va deveni vizibila dupa ce va trece de planeta Jupiter, adica la sfarsitul lunii noiembrie si la inceputul lunii decembie 2013. ISON va fi cel mai aproape de Pamant pe 26 decembrie 2013, cand se va afla la 64.2 milioane de kilometri de planeta noastra.

Nu se stie inca daca aceasta se va ridica la inaltimea asteptarilor si va fi la fel de stralucitoare pe cat se asteapta astronomii. Cometa trebuie sa supravietuiasca inaintarii catre centrul Sistemului Solar si apropierii de Soare. Daca va supravietui acestei apropieri periculoase, ea se va mai intoarce dupa mii sau chiar milioane de ani in sistemul nostru solar.

Cometa ISON a fost descoperita in septembrie 2012 de astronomii rusi Vitali Nevski si Artyom Novichonok cu ajutorul telescopului Scientific Optical Network (ISON).

Cometa PAN-STARRS trece pe langa Pamant. Poate fi vazuta si cu ochiul liber, la apusul Soarelui

Un oaspete cum rar vezi intr-o viata de om se plimba in aceasta perioada pe cer. Cometa PAN-STARRS ne face curte, iar pamantenii romantici o pot admira in toata splendoarea, chiar si cu ochiul liber.

La numai 5 zile dupa ce un asteroid a trecut foarte aproape de Terra, alte trei roci spatiale s-au indreptat spre noi. Si o cometa va fi vizibila, incepand de vineri, pana la inceputul saptamanii viitoare.

Se intampla o data la 110.000 de ani. Va putea fi vazuta si pe cerul Romaniei in urmatoarele zile

Doua comete stralucitoare vor aparea pe cer in acest an. Una dintre ele se numeste 2014 L4 (PanSTARRS), a fost descoperita acum 2 ani si va putea fi vazuta si cu ochiul liber in aceasta luna.

Răspunsul ironic dat de Iohannis după ce a fost întrebat de ce s-a deplasat în Coreea de Sud cu un avion de lux: „E unul mic”

Klaus Iohannis a declarat marţi, întrebat de ce s-a deplasat în Coreea de Sud cu un avion de lux în timp ce miniştrii au mers cu unul de linie, motivând că a venit într-o deplasare externă, aşa cum au fost şi multe altele, „în interesul României”.

Klaus Iohannis cumpără arme din Coreea de Sud. Un contract de 725,7 milioane de dolari ar fi fost încheiat la Seul

Liderii sud-coreean şi român s-au angajat să stimuleze cooperarea în industria de apărare, în timp ce Seulul încearcă să se impună ca al patrulea exportator de armament din lume.

Ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă. Zonele care se află sub Cod galben | HARTĂ

Meteorologii anunţă ploi în majoritatea regiunilor ţării, până miercuri dimineaţă, dar şi precipitaţii mixte la munte.