NASA a observat ceva ciudat pe suprafata planetei Mercur. Ipoteza savantilor este surprinzatoare

planeta Mercur

O sonda spatiala trimisa de NASA sa cerceteze planeta Mercur a facut o descoperire la care astronomii nu se asteptau.

Sonda Messenger a cartografiat pentru prima data intreaga suprafata a planetei Mercur, inclusiv zonele care pana acum nu mai fusesera observate.

Imaginile obtinute sugereaza ca la polii planetei exista apa inghetata. Este surprinzator, avand in vedere ca Mercur este planeta cea mai apropiata de Soare si temperaturile de la suprafata ating chiar si 400 de grade Celsius.

Cu toate acestea, in cateva cratere din regiunile de la polii planetei au fost observate pete mai deschise la culoare, care sugereaza existenta apei inghetate in cateva cratere.

Dione
Descoperirea care schimba tot ce se stia despre unul din satelitii planetei Saturn
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

Pana acum, aceasta planeta a mai fost cercetata de o singura sonda spatiala, Mariner 10, in anul 1970, scrie BBC News.

Petele luminoase de la poli au fost vazute prima data in anul 1990, cu ajutorul unui radiotelescop, dar pana acum astronomii nu stiau ce ar putea fi acestea, neavand o imagine clara a suprafetei planetei.

In urma cu cateva zile, savantii care urmaresc misiunea sondei Messenger au anuntat ca planeta Mercur a fost mult timp activa din punct de vedere geologic, iar cratere formate in urma impactului cu asteroizii au fost deformate ulterior de aceste activitati din interiorul planetei.

Sonda Messenger a fost lansata in anul 2004 si misiunea ei se va incheia abia anul viitor.

VIDEO Moment șocant în baschet! I-a dat un pumn unui fan chiar în timpul meciului cu Lakers
Primii turisti in spatiu, in 2013. Industria care va valora un miliard de dolari peste zece ani

Primele zboruri turistice in spatiu ar trebui sa aiba loc in 2013 sau 2014, iar administratia Obama anticipeaza ca industria va ajunge la afaceri anuale de un miliard de dolari la 10 ani de la debut, transmite Reuters.

Oficialii NASA anunta ca au facut o descoperire importanta despre unul din satelitii naturali ai planetei Saturn, Dione, despre care se credea pana acum ca este un corp ceresc complet inghetat.

VIDEO. Imagini care iti taie respiratia. Aurora boreala vazuta de pe Statia Spatiala Internationala

Daca am vedea Pamantul asa cum il zaresc astronautii de pe orbita, poate ca am avea mai multa grija de el. NASA si-a asumat misiunea sa ni-l arate si publica frecvent imagini filmate de pe Statia Spatiala Internationala.

Emmanuel Macron: Europa ar putea muri. Trebuie să arate că nu este niciodată vasală Statelor Unite

Preşedintele francez Emmanuel Macron a pledat joi pentru o apărare europeană mai puternică şi mai integrată.

Clotilde Armand a fost trimisă în judecată exact în ziua în care şi-a depus candidatura pentru un nou mandat la Sectorul 1

Potrivit News.ro, procurorii au decis, joi, trimiterea în judecată a primarului Sectorului 1, Clotilde Armand, care este acuză de folosirea funcţiei pentru favorizarea unor persoane.

Șeful Finanțelor anunță dublarea încasărilor la Fisc în primul trimestru, de la 55,7 miliarde de lei la 97,1 miliarde

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a avut încasări de 97,1 miliarde lei în primul trimestru al acestui an, în creştere cu 41,8 miliarde de lei faţă de perioada similară a anului trecut, a anunţat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.