Gheața din Oceanul Arctic se topește într-un ritm alert. Virusurile gigantice ar fi soluția. „Ar putea fi utile”

oceanul arctic
Foto: Shutterstock

Gheața din Oceanul Arctic se topește într-un ritm alert, dar virusurile „gigantice” recent descoperite ar putea ajuta la încetarea acestui declin.

Cercetătorii au descoperit virusurile gigantice în Groenlanda. Ei suspectează că aceștia ar putea încetini creșterea algelor negre de zăpadă - care contribuie la topirea gheții, arată o cercetare publicată în luna mai în revista Microbiome, potrivit euronews.ro.

Ce sunt mai exact virusurile gigante

Virusurile normale sunt de aproximativ 1.000 de ori mai mici decât bacteriile, dar virusurile gigantice - descoperite pentru prima dată în ocean în 1981 - sunt mai mari atât ca dimensiune, cât și ca genom. Acestea pot crește până la 2,5 micrometri, în timp ce majoritatea bacteriilor au în jur de doi micrometri.

Virusurile gigantice au în jur de 2,5 milioane de litere în genomul lor (setul complet de material genetic al unui organism, stocat în ADN-ul său), ceea ce le face mult mai complecse decât cele obișnuite. De exemplu, bacteriofagii (viruși care infectează bacteriile) au doar între 100.000 și 200.000 de litere.

Acestea au fost găsite în oceane, în sol și chiar în oameni, dar este pentru prima dată când au fost descoperite în zăpada și gheața dominate de microalge pigmentate.

Serghei Şoigu
Serghei Şoigu, în inspecție la garnizoanele din zona arctică ale Flotei de Nord. Nave de război, trimise în Oceanul Arctic
Întrebările lui CTP, după tentativa de asasinare a lui Trump: „Va fi o justificare pentru ce va face cu democrația dacă ajunge președinte?”

Algele de pe gheața din Oceanul Arctic, o problemă

Echipa de cercetători de la Universitatea Aarhus, condusă de Laura Perini de la Departamentul de Știința Mediului, a cercetat gheața și zăpada din Arctica (toate caracterizate de niveluri ridicate de alge), carota de gheață și crioconitul (găuri cauzate de topirea sedimentelor în ghețar) pentru a descoperi un ecosistem înfloritor.

Alături de alge, oamenii de știință au identificat bacterii, ciuperci filamentoase, protiști (organisme care nu sunt animale, plante terestre sau ciuperci) care se hrănesc cu alge, precum și viruși giganți - pe care îi suspectează că infectează algele.

Gheața arctică se topește rapid, iar regiunea polară ar putea fi complet lipsită de gheață până în 2040, afectând temperaturile globale, provocând fenomene meteo extreme și punând în pericol comunitățile de pe coastă.

„Nu știm prea multe despre virusuri, dar cred că ar putea fi utile ca modalitate de atenuare a topirii gheții cauzate de înmulțirea algelor", explică Perini. „Ce gazde infectează virușii giganți nu putem lega exact. Este posibil ca unele dintre ele să infecteze protiștii, în timp ce altele atacă algele de zăpadă. Pur și simplu nu putem fi siguri încă".

Englezii au găsit vinovatul pentru finala pierdută: ”Slab și incapabil. Nota 3”
Rusia anunță că a interceptat un avion militar norvegian care se apropia de granițele sale

Armata rusă anunţă că a trimis luni un avion de vânătoare să intercepteze un avion militar norvegian care se apropia de frontiera rusă, deasupra Mării Barents, la Oceanul Arctic, relatează AFP.

Ministrul rus al Apărării, Serghei Şoigu, a inspectat garnizoanele arctice îndepărtate ale Flotei de Nord, a anunţat ministerul sâmbătă.

O navă de pescuit rusească s-a scufundat în Marea Barents. 17 persoane sunt dispărute

O navă de pescuit rusească s-a scufundat luni în Marea Barents din Oceanul Arctic, în apropierea arhipelagului Novaia Zemlia, au anunţat autorităţile ruse, transmit France Presse şi Reuters.

Avertismentul cercetătorilor. Oceanul Arctic ar putea rămâne curând fără gheață

Oceanul Arctic ar putea rămâne fără gheaţă în următorii 30 de ani!

Alertă din cauza valului neobișnuit de căldură. Canicula provoacă incendii de vegetație

Valul de căldură care a cuprins zone întinse din emisfera nordică a ajuns și în zone cu ieșire la Oceanul Arctic, din Alaska până în Groenlanda și Siberia.

Spania este noua campioană a Europei! ”Furia Roja” câștigă EURO 2024 după ce a învins Anglia cu 2-1 într-o finală nebună

Spania a câștigat finala Campionatului European de fotbal - EURO 2024, pe Olympiastadion din Berlin, în direct pe PRO TV și VOYO. Ibericii au învins Anglia cu 2-1, după o repriză secundă extrem de spectaculoasă.

Lui Donald Trump i-a trecut, la propriu, glonțul pe la ureche. Modul uluitor prin care atentatorul a păcălit Service Secret

Donald Trump, candidatul republican pentru Casa Albă, a fost împușcat și rănit ușor la ureche într-o tentativă de asasinat la un miting de campanie electorală în Pennsylvania.

Cum i s-a adresat președintele Joe Biden contracandidatului său Donald Trump după tentativa de asasinat. ”E o nebunie”

Donald Trump le-a mulțumit susținătorilor săi pentru „gândurile și rugăciunile” lor în a doua declarație publică de la tentativa de asasinat.