Gene moştenite de la omul de Neanderthal cresc riscul unei forme grave de COVID-19

ADN
Shutterstock

Un studiu publicat miercuri a descoperit că un risc genetic major de a contracta maladia COVID-19 este moştenit de la omul de Neanderthal, informează DPA.

"Probabilitatea ca persoanele care au moştenit această variaţie genetică să aibă nevoie să fie conectate la ventilator atunci când contractează noul coronavirus, SARS-CoV-2, este de trei ori mai mare", a declarat Hugo Zeberg, cercetător la Institutul Max Planck de Antropologie Evolutivă din Leipzig.

Prezenţa acestor gene echivalează cu un factor de risc similar celorlalte riscuri cunoscute, precum vârsta înaintată şi anumite boli preexistente.

În noul studiu publicat în revista Nature, Hugo Zeberg şi colegul lui Svante Paabo au comparat grupul de gene avute în vedere cu genele omului de Neanderthal şi cu cele ale Omului de Denisova şi au descoperit că secvenţele de ADN din acel grup seamănă foarte mult cu ADN-ul unui om de Neanderthal care a trăit în urmă cu 50.000 de ani în Croaţia.

"Se pare că oamenii moderni au moştenit aceste variaţii genetice de la Neanderthalienii cu care s-au încrucişat în urmă cu 60.000 de ani", a spus Hugo Zeberg.

Tot mai mulți oameni își pierd locurile de muncă. Cozi interminabile pentru ajutor de șomaj
România, printre statele UE cu cea mai scăzută rată a şomajului, în august
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Totuşi, cercetătorii nu au putut să descopere motivul pentru care acel grup specific de gene cauzează complicaţii medicale în rândul pacienţilor cu COVID-19.

"Este alarmant faptul că o moştenire genetică provenită de la Neanderthalieni poate avea astfel de consecinţe tragice în timpul pandemiei actuale", a adăugat Svante Paabo, care consideră că descoperirea trebuie să fie aprofundată cât mai repede posibil printr-o serie de studii ulterioare.

Potrivit autorilor noii cercetări, acel grup de gene nu apare în mod egal în diferitele regiuni geografice ale Globului. Deşi genele moştenite de la Neanderthalieni apar la aproape jumătate din totalul oamenilor din Asia de Sud, cu o prevalenţă specială în Bangladesh, doar 16% dintre locuitorii Europei le deţin în genomul lor, iar în Africa şi în Asia de Est sunt aproape inexistente.

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Focar de coronavirus la Spitalul Sinaia. Trei medici și opt asistente au fost izolați

Este un nou focar de coronavirus într-un spital, mai exact la cel din Sinaia. Trei medici și opt asistente de la Spitalul Orășenesc Sinaia au ieșit pozitivi la testul COVID-19, după ce tot personalul a fost testat.

România, printre statele UE cu cea mai scăzută rată a şomajului, în august

Rata şomajului a continuat să crească în august, o lună marcată de relaxarea restricţiilor impuse pentru stoparea răspândirii pandemiei de coronavirus (Covid-19), ajungând la 8,1% în zona euro şi la 7,4% în Uniunea Europeană.

Țara europeană în care numărul morților de Covid-19 este cu mii de oameni mai mare decât bilanțul oficial

Infectările cu coronavirus au condus la mii de decese în plus în Olanda faţă de numărul oficial raportat, potrivit datelor oferite joi de Agenţia de statistică olandeză.

Județele cu cele mai multe cazuri noi de COVID-19 în ultimele 24 de ore. Un nou județ a intrat în top

Municipiul Bucureşti (301) şi judeţele Iaşi (133), Constanţa (122), Bacău (104), Cluj (104) sunt zonele cu cele mai multe cazuri nou confirmate de coronavirus faţă de ultima raportare.

Analiștii militari, despre răspunsul Israelului la atacul cu drone de sâmbătă: „Limitat și strict simbolic”

Limitat și strict simbolic, așa califică experții răspunsul Israelului la atacul iranian de sâmbătă. Acțiunea a vizat o bază militară de lângă Isfahan. în vecinătatea unor instalații nucleare.

Cîrstoiu, întrebat dacă Ciolacu şi Ciucă i-au cerut să se retragă: Nici vorbă. Probabil că va fi o discuţie luni

Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei, Cătălin Cîrstoiu, a negat informaţiile că liderii coaliţiei, Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă, i-au cerut să se retragă din cursă, dar a precizat că va avea o discuţie cu aceştia, probabil luni.

Furtuna Renata continuă să facă ravagii în România. În nordul țării a nins viscolit și se circulă în condiții de iarnă

Un nou episod de vreme rea, cu grindină și polei, îi pune în dificultate pe șoferi. Un bărbat și-a pierdut viața într-un accident produs în județul Sibiu.