Fotografii NASA: nebuloasă planetară asemănătoare cu o decorațiune de Crăciun

Nebuloasă Planetară
NASA

Telescopul spaţial Hubble a capturat o imagine ce arată ca un ornament de sărbători colorat în spaţiu.

Este vorba de fapt despre NGC 6326, o nebuloasă planetară cu şuvoaie strălucitoare de gaze care sunt aprinse de o stea centrală care se apropie de sfârşitul vieţii, scrie Agerpres.

Atunci când o stea îmbătrâneşte şi faza de gigant roşu a vieţii sale se apropie de sfârşit, ea începe să evacueze straturi de gaz de pe suprafaţa sa, lăsând în urmă o pitică albă caldă şi compactă. Uneori, această ejecţie are ca rezultat modele inteligente de simetrie ale gazului strălucitor, dar NGC 6326 este mult mai puţin structurată. Acest obiect astronomic se află în constelaţia Ara, sau Altarul, la aproximativ 11.000 de ani-lumină de Pământ, explică NASA care a publicat această imagine pe site-ul său la 22 decembrie.

Nebuloasele planetare reprezintă una dintre principalele căi prin care elementele mai grele decât hidrogenul şi heliul sunt dispersate în spaţiu după crearea lor în inimile stelelor. În cele din urmă, o parte din acest material ar putea forma noi stele şi planete.

Planete sistem solar
NASA a descoperit un sistem solar cu acelaşi număr de planete ca al nostru
De ce Rusia va pierde în războiul din Ucraina. Un expert chinez în geopolitică explică care sunt cei patru factori principali

Această imagine a fost creată din imagini captate de Wide Field Planetary Camera 2 a telescopului spaţial Hubble. Culorile vii albastre şi roşii provin din materiale care includ oxigenul ionizat şi hidrogenul care strălucesc sub acţiunea radiaţiei ultraviolete aprinse de la steaua centrală încă caldă

NEWS ALERT Zinedine Zidane revine! S-a înțeles cu noua sa echipă
Rusia a lansat o rachetă Soyuz duminică dimineaţă

O capsulă Soyuz cu trei astronauţi la bord a fost lansată duminică, de pe cosmodromul rus Baikonur, din Kazahstan, spre Staţia Spaţială Internaţională (ISS) pentru o misiune de peste 4 luni.

NASA a descoperit un sistem solar cu acelaşi număr de planete ca al nostru

Agenţia spaţială americană (NASA) a descoperit în premieră opt planete care orbitează în jurul aceleiaşi stele, o stea îndepărtată numită Kepler-90, aflată la o distanţă de 2.545 de ani lumină de Pământ, în constelaţia Dragonul, relatează joi CNN.

Donald Trump vrea ca NASA să trimită astronauţi pe Lună şi apoi pe Marte

Preşedintele american, Donald Trump, a semnat luni o directivă care trasează ca obiectiv pentru Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială din SUA (NASA) stabilirea "unei baze" pe Lună, vizitată ultima dată de oameni în 1972.

Imagini inedite date publicității de NASA - astronauți preparând pizza pe Stația Spațială Internațională

De curând, unul dintre astronauții aflați în misiune pe Stația Spațială Internațională, italianul Paolo Nespoli, a aruncat în treacăt că îi este dor de o pizza ca acasă.

Ședință decisivă a coaliției luni, după explicațiile lui Cîrstoiu. „Eram un om respectat, acum am devenit omul negru”

După ce liderii PSD și PNL i-au cerut să lămurească acuzațiile de incompatibilitate, medicul Cătălin Cîrstoiu, candidatul comun al celor două partide la primăria Capitalei, a anunțat ieri că mandatul său este pe masa coaliției.

Cutremur cu magnitudinea 5, raportat vineri noapte. Unde a fost resimțit

Un cutremur semnificativ cu magnitudinea de 5 a fost raportat vineri noapte, la ora 23:59:32, ora locală a României.

Țara care îi dă afară pe soldații americani pentru a face loc armatei ruse. Ordinul acceptat de Washington

Statele Unite şi-au dat vineri acordul de a-şi retrage din Niger cei 1.000 de soldaţi angajaţi acolo în lupta antijihadistă, au anunţat mai mulţi responsabili americani sub protecţia anonimatului, scrie AFP.