"Este un caz unic. Niciodata nu am fost atat de aproape de adevar". Stramosul omului, descoperit

Microorganism

Cercetatorii norvegieni au identificat intr-un mic lac situat in apropiere de Oslo un microorganism foarte rar - un protozoar -, unul dintre cele mai vechi organisme eucariote care traiesc in prezent pe Terra, informeaza AFP.

"Parintele cel mai indepartat al omenirii", descoperit pe fundul unui lac norvegian

"Am descoperit in acest lac o ramura necunoscuta a arborelui vietii. Este ceva unic!", a declarat intr-un comunicat, joi, Kamran Shalchian-Tabrizi, directorul Grupului de cercetari din domeniul evolutiei microbiene (MERG) de la Universitatea din Oslo.

"Dupa cunostintele noastre, niciun alt grup de organisme nu descinde atat de aproape de radacinile arborelui vietii ca aceasta specie", a adaugat el.

Descoperire incredibila intr-un parc acvatic din Anglia! O fetita de 5 ani a gasit o fosila veche de 160 de milioane de an

creier
"Punctul lui Dumnezeu", descoperit. Care sunt zonele din creier responsabile cu spiritualitatea
Imagini surprinse cu drona arată un sat ucrainean în ruine în timp ce localnicii fug din calea rușilor VIDEO

Potrivit acestui cercetator, microorganismul descoperit in lacul As, aflat la circa 30 de kilometri de Oslo, "poate servi drept telescop, pentru a observa microcosmosul original" si sa ofere astfel "o mai buna intelegere a vietii primitive de pe Terra".

Potrivit cercetatorilor norvegieni, arborele genealogic al protozoarului din lacul As urca pe firul istoriei pana la originile vietii eucariote, care cuprinde toate organismele multicelulare (animale, plante, ciuperci), ca si cateva eucariote unicelulare precum protozoarele.

"Acest microorganism este unul dintre cele mai vechi organisme eucariote in viata pe care le cunoastem. El a aparut in urma cu un miliard de ani", a declarat Kamran Shalchian-Tabrizi.

Organismele eucariote poseda un nucleu care contine ADN celular, spre deosebire de procariote (bacterii).

Oamenii de stiinta cunosc putine lucruri despre Collodictyon, protozoarul din lacul As: traieste pe fundul unui lac, are o lungime de 30 - 50 de micrometri (1 micrometru = 0,001 milimetri) si este putin "sociabil".

Cercetatorii nu l-au gasit in nicio alta parte, ci doar in lacul As. Collodictyon a fost descoperit in premiera in lacul As in urma cu 20 de ani de cercetatorii de la Universitatea din Oslo, care nu au realizat, atunci, importanta microorganismului.

Nebunia sezonului în Liga 1: "Renunț la toți banii și dau ture în chiloți dacă salvez echipa!"
Un rezervor URIAS de apa potabila se afla sub Africa, unde milioane de oameni sufera de sete

Cel mai arid continent al planetei ascunde in adancurile sale o rezerva uriasa de apa, care ar putea reprezenta o solutie eficienta in lupta cu seceta.

Oamenii de stiinta au banuit ani la randul ca exista "un punct al lui Dumnezeu" pe creier responsabil cu spiritualitatea. Pana acum insa, nimeni nu a reusit sa demonstreze acest lucru.

Descoperire epocala. Savant de la NASA: Sunt 99% sigur ca exista viata pe Marte

Un savant de la NASA, care a reanalizat probele martiene recoltate in 1976 de sonda spatiala Viking 1, a declarat ca este "99% sigur" ca exista viata pe Marte.

Ultima zi a Săptămânii Patimilor. La miezul nopții oamenii vor primi Sfânta Lumină ca simbol al Învierii Mântuitorului

Pentru creștinii ortodocși și greco-catolici, este ultima zi a Săptămânii Patimilor. Potrivit Noului Testament în Sâmbăta Mare trupul Fiului lui Dumnezeu răstignit pe cruce a fost coborât în mormânt.

ProTV transmite în direct Slujba de Înviere de la Mănăstirea Antim din Capitală de la ora 23:45

Învierea Domnului este cea mai mare sărbătoare a creştinătăţii iar ProTv vă transmite Slujba de la Mănăstirea Antim, din Capitală.

A plouat cu dosare pentru droguri, pe litoral. Unde își ascundea marfa un traficant la festival

Pe litoral a plouat cu dosare penale. Poliţiştii au prins cu droguri mai mulţi turişti, în special străini, veniţi în România la festivalurile și petrecerile organizate la mare.