Descoperire epocala. Savant de la NASA: Sunt 99% sigur ca exista viata pe Marte

Ultimul update: Sambata 20 Octombrie 2012 21:01
Data publicarii: Vineri 13 Aprilie 2012 14:17
Categorie: Stiinta
Marte

Un savant de la NASA, care a reanalizat probele martiene recoltate in 1976 de sonda spatiala Viking 1, a declarat ca este "99% sigur" ca exista viata pe Marte.

In iulie 1976, sonda spatiala Viking 1 a coborat pe suprafata planetei Marte, dar nu a descoperit urme de viata. Insa, dupa aproape trei decenii de la respectiva misiune, potrivit savantilor de la NASA, concluziile initiale au fost eronate, intrucat sonda americana a descoperit in realitate dovezi ale existentei unor microbi in probele recoltate de pe scoarta martiana.

Imaginile care te vor face sa-ti doresti sa locuiesti in spatiu! Pamantul asa cum NU l-ai mai vazut niciodata

Folosind modele de analiza matematica, savantii americani au ajuns la concluzia potrivit careia sarurile din probele martiene infirma estimarile initiale si ofera indicii clare despre existenta unei vieti microbiene pe Marte. Noile analize au cautat "complexitatea" in acele probe, un parametru care indica prezenta vietii. Spre surpriza oamenilor de stiinta, savantii de la NASA au descoperit acest parametru in probele martiene.

"Acest fapt sugereaza un raspuns biologic robust. Aceste analize sprijina teoria potrivit careia experimentul Viking LR a detectat intr-adevar viata microbiana pe Mart", au explicat cercetatorii de la Universitatea din Sienna si de la Keck Institute din California.

Reevaluarea concluziilor din anii '70 a fost determinata de descoperirea unor perclorati in scoarta martiana din zona unde a coborat un alt vehicul spatial lansat de NASA, Phoenix, in 2008. Prezenta acelorasi substante chimice in probele recoltate de sonda Viking i-a facut pe cercetatorii din anii '70 sa creada ca probele au fost contaminate (la revenirea lor pe Terra, n.red.). Oamenii de stiinta raman insa impartiti in ceea ce priveste chestiunea dovezilor certe referitoare la viata de pe Marte.

"Descoperirea unor substante organice nu reprezinta o dovada a vietii sau o dovada a unei vieti din trecut. Reprezinta doar dovada prezentei unor substante organice", a declarat Christopher McKay, cercetator la Ames Research Centre din cadrul NASA, a declarat intr-un interviu pentru Discovery .

Imagini uluitoarede la granita atmosferei terestre. Uite cum se vede Tamisa din stratosfera – VIDEO

"Dovada suprema ar fi o inregistrare video cu o bacterie de pe Marte. Ar trebui sa trimita un microscop - care sa monitorizeze miscarile unei bacterii. Pe baza celor realizate deja pana acum, as spune ca sunt 99% sigur ca exista viata pe Marte", a declarat la randul sau Joseph Miller, de la Keck School of Medicine din California.

Viitoarele misiuni martiene ale agentiei spatiale americane ar putea transa aceasta chestiune. O viitoare misiune pe Marte este roverul Mars Science Laboratory, denumit Curiosity, lansat cu succes in noiembrie 2011.

Roverul Curiosity, cel mai sofisticat robot creat de Agentia spatiala americana pentru a explora o alta planeta, realizat cu un buget de 2,5 miliarde de dolari si alimentat cu un generator nuclear, va ajunge pe suprafata planetei Marte in august 2012. Roverul are la bordul sau 10 instrumente stiintifice sofisticate si va incerca sa determine cu precizie daca mediul martian prezinta conditii favorabile pentru intretinerea vietii.

O alta misiune martiana importanta este programata pentru anul 2016. Sonda ExoMars Trace Gas Orbiter va avea la bordul ei cinci instrumente si va studia gazele din atmosfera martiana, inclusiv metanul, considerat a fi o dovada a activitatii biologice si geologice.

Marte Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Mediafax

A fost descoperit un monument pe Marte. FOTO ULUITOARE
VIDEO NASA:
VIDEO NASA: "Ne insotesc patru obiecte ciudate!" Ce ascunde ultimul zbor al navetei Atlantis
Fenomenul surprins in premiera de NASA.
Fenomenul surprins in premiera de NASA. "Este de o amploare nemaintalnita". VIDEO