Descoperire uimitoare. Ce au văzut oamenii de știință într-o gaură neagră supermasivă

gaura neagra
Getty

Oamenii de știință au descoperit că șase galaxii sunt prinse într-o gaură neagră supermasivă, care s-a format la mai puțin de un miliard de ani după Big Bang.

Descoperirea aruncă lumină asupra modului în care sunt create unele dintre cele mai mari structuri din univers.

În cercetările publicate joi de Observatorul European Sudic (ESO), citat de Russia Today, se anunță descoperirea unei găuri negre imense, de aproximativ un miliard de ori mai mare decât masa soarelui nostru, și se prezintă modul în care a reușit să captureze galaxii întregi de planete și stele.

Această gaură neagră și discul de materie din jurul ei sunt cunoscute în mod colectiv sub numele de ”quasar SDSS J103027.09 + 052455.0”.

Marco Mignoli, astronom la Institutul Național de Astrofizică (INAF) din Bologna, care a condus cercetarea, a comparat modul în care gaura neagră a reușit să prindă aceste șase galaxii cu o pânză de păianjen, alcătuită din „filamente cosmice” de gaz și materie întunecată.

gaură neagră
Descoperire fascinantă a cercetătorilor. Pune în discuție toate teoriile existente
VIDEO. Momentul în care Diana Șoșoacă e dată afară din plenul PE. „Am dreptul să vorbesc. Am fost votată de români

”Filamentele de pânză cosmică sunt ca firele de pânză de păianjen ... Galaxiile stau și cresc acolo unde filamentele se încrucișează, iar fluxurile de gaz - disponibile pentru a alimenta atât galaxiile, cât și gaura neagră centrală supermasivă - pot curge de-a lungul filamentelor” - spune el.

Se crede că cele mai vechi găuri negre din Univers s-au format din prăbușirea primelor stele, dar nu se știe exact cum au crescut în cele din urmă la dimensiuni atât de mari.

Cercetătorii sunt de părere că „rețeaua” filamentului s-ar fi putut forma cu ajutorul unei enigmatice materii întunecate, despre care se presupune că a atras volume mari de gaze în primele epoci ale universului. Această „rețea” specială este de peste 300 de ori mai mare decât Calea Lactee și probabil că există multe altele care așteaptă să fie explorate, spun cercetătorii.

Credem că tocmai am văzut vârful aisbergului și că puținele galaxii descoperite până acum în jurul acestei găuri negre supermasive sunt doar cele mai strălucitoare”, a declarat co-autorul studiului, Barbara Balmaverde, astronom la INAF în Italia.

Descoperirea marchează o premieră. Este pentru prima dată când o astfel de grupare strânsă este văzută atât de repede după Big Bang. Studiul va contribui la îmbunătățirea înțelegerii umanității despre găurile negre supermasive, precum cea din centrul propriei noastre galaxii.

Naționala Ungariei, cădere liberă în clasamentul FIFA după Euro 2024
Astronomii au descoperit un obiect misterios în spațiu

O echipă internaţională de astronomi a descoperit un misterios obiect cosmic aflat în zona de masă intermediară dintre cea mai grea stea neutronică (cunoscută) şi gaura neagră cu cea mai mică masă (cunoscută), conform unui nou studiu publicat marţi.

Astronomii au descoperit o gaură neagră enormă în Calea Lactee. Este atât de mare încât pune în discuție teoriile existente privind evoluția stelelor.

Ce ar fi de fapt planeta nedescoperită ,,Planet Nine”. Anunţul cercetătorilor

Dovezile descoperite de astronomi potrivit cărora în sistemul nostru solar ar exista o planetă nedescoperită, denumită de către aceștia ,,Planet Nine”, au fost deturnate de noi descoperiri care sugerează că această planetă este de fapt o gaură neagră.

Momentul când o gaură neagră
Momentul când o gaură neagră "înghite" o stea de mărimea Soarelui, filmat de NASA

Specialiştii agenţiei spaţiale americane au reuşit să surprindă, cu ajutorul telescoapelor, chiar momentul când o gaură neagră "înghite" o stea de mărimea Soarelui.

Analiști, după scandalul făcut de Diana Șoșoacă în Parlamentul European: ”Imaginea României, afectată!”

Moment rușinos provocat de Diana Șoșoacă în Parlamentul European. În noua sa calitate, de europarlamentar, a întrerupt ședința pentru alegerea președintelui Comisiei Europene.

Cel mai intens moment politic al discursului Ursulei von der Leyen din plenul Parlamentului a fost cel legat de Viktor Orban

A fost un vot cu emoții pentru Ursula von der Leyen, care și-a negociat candidatura cu eurodeputații de câteva luni. Ultimele întâlniri le-a avut chiar înaintea discursului din plen, unde și-a prezentat prioritățile pentru următorul mandat.

Nu au uitat ce sunt. Românii din Diaspora au pompat în economia României o sumă record în 2023

Potrivit datelor Băncii Naționale, românii plecați la muncă în străinătate au trimis în țară 6,5 miliarde de euro în 2023, echivalentul a 2 la sută din PIB.