Cercetarile recente atesta existenta dinozaurilor. Ce au descoperit oamenii de stiinta in America de Sud

Dinozaur - 2

O urma uriasa de dinozaur a fost descoperita in America de Sud.

Sebastian Apesteguia, paleontolog de profesie, a descoperit in Bolivia o urma de dinozaur. Aceasta este cea mai mare amprenta a unui dinozaur carnivor descoperita vreodata. Astfel, tocmai a fost doborat un nou record, potrivit CNN

In trecut, cea mai mare urma de dinozaur care mananca carne a fost in Mexic si masura aproximativ 110 centimentri.
Potrivit omului de stiinta, in mod normal amprentele au intre 85 si 100 de centimetri.

Sebastian Apesteguia a explicat ca amprenta apartine unei specii diferite, eventual un reprezentant al familiei Abelisaurus, considerate o categorie de dinozauri cu dimensiuni mai mari.

Nu doar ca aceste urme au doborat recordul, dar au si intarit credinta oamenilor ca astfel de creaturi chiar ar fi trait in in America de Sud, in perioada Cretacica, etapa recunoscuta drept ultima din “Era dinozaurilor”.

Pui cu picioare de dinozaur - Carolina Biological Supply Company/Flickr
Puiul cu picioare de dinozaur. Oamenii de stiinta au reusit sa duca la bun sfarsit un experiment ca in Jurassic Park

Oamenii de stiinta considera ca dinozaurii mai mari au trait in urma cu 100 de milioane de ani.

Urme asemanatoare, dar mai mici, au fost gasite in Chile, Brazilia si Argentina.

Cel mai mare dinozaur zburator din lume, reconstituit la Antipa. Copiii s-au speriat de el: “Ma mut in alta tara"

Cel mai mare dinozaur zburator din lume, reprodus la scara naturala, salasluieste de joi in Muzeul Antipa din Capitala.

Oamenii de stiinta au reusit sa duca la bun sfarsit un experiment pe cat de ciudat, pe atat de interesant. Este vorba despre un pui ale carui picioare sunt acum "ca de dinozaur", in urma unui proces de involutie a organismelor.

O noua specie de dinozaur, cu aripi masive si pene lungi, descoperita in China. Cum arata misterioasa creatura

Cercetatorii chinezi au descoperit o noua specie de dinozaur.

Catastrofă umanitară de proporții. Filmul evenimentelor din ziua marelui cutremur care a lovit Turcia și Siria

Turcia a fost lovită năprasnic de un cutremur devastator, cu magnitudinea 7,8 pe scara Richter. Seismul a provocat peste 2.300 de decese și o catastrofă umanitară de proporții.

Cum a provocat cutremurul devastator din Turcia un seism serios și în România. Este pentru prima dată în istorie

La câteva minute după cutremurul devastator din Turcia, s-a mișcat pământul și în Vrancea. Aparatele Institutului pentru Fizica Pământului au înregistrat acolo un seism cu o magnitudine de 4,6 pe scara Richter.

Cele mai puternice cutremure din Turcia. Cel de acum a avut aceeași magnitudine cu seismul din 1939

Turcia este una dintre cele mai active zone seismice din lume. Numeroase cutremure s-au produs de-a lungul anilor, soldate cu zeci de mii de morți și distrugeri masive. Ultimul, puternic, s-a înregistrat în 1999.