”Cartea” de pe Marte. Ce a descoperit roverul Curiosity pe Planeta Roșie

carte pe marte
Live Science/ NASA

O ”carte” văzută pe Marte i-a făcut pe oamenii de știință să se întrebe dacă nu cumva sunt tocilari și pe Planeta Roșie.

O rocă descoperită de roverul Curiosity pe suprafața lui Marte a captat atenția oamenilor de știință, grație aspectului său, care are forma unei cărți deschise, scrie Daily Star.

Această rocă, denumită Terra Firme, a fost fotografiată luna trecută, iar cercetătorii au rămas impresionați de faptul că o bucată de planetă arată ”ca paginile deschise ale unei cărți”.

Roverul Curiosity se află pe Marte de peste un deceniu și a fotografiat această ”carte” în ziua 3.800 a prezenței sale pe Planeta Roșie.

Piatra sub formă de carte are doar un centimetru în diametru

A fost o descoperire care i-a bucurat pe oamenii de știință, aceștia glumind că robotul lor face niște ”lecturi ușoare”.

marte
NASA va testa rachete nucleare care ar putea duce astronauții pe Marte într-un timp record

Echipa crede că această pietricică cu formă unică seamănă cu o carte deschisă, cu pagini peste care suflă vântul. Deși are doar un centimetru în diametru, ar fi o carte micuță”, au spus cei din echipa Curiosity.

După eoni de nisip adus de vânt, roca mai moale este cioplită, iar materialele mai dure sunt tot ce a mai rămas”.

Urs pe Marte. Imagini inedite surprinse de NASA pe Planeta Roșie | FOTO

Cea mai recentă descoperire a NASA legată de planeta Marte ar putea fi cea mai simpatică de până acum. Pe suprafața Planetei Roșii, cercetătorii au reușit să distingă fața unui urs.

NASA a dezvălui recent un plan prin care urmează să testeze rachete nucleare care în viitor ar putea duce, într-un timp record, astronauți pe Marte.

Roverul Perseverance a înregistrat pe Marte sunetul ”Diavolului de praf”. Imagini impresionante și zgomotul care îți dă fiori

Veşti bune pentru previziunile meteorologice de pe planeta Marte: roverul Perseverance a reuşit să înregistreze sunetul unui uriaş vârtej de praf, o premieră care le va permite oamenilor de ştiinţă să înţeleagă mai bine clima de pe Planeta Roşie.

Un asteroid a declanșat un mega-tsunami de 250 de metri pe Marte, cred oamenii de știință

Oamenii de știință cred că un mega-tsunami a fost provocat acum 3,4 miliarde de ani pe Marte de lovitura cu un asteroid similară impactului devastator care a dus la dispariția dinozaurilor de pe Pământ.

Primele imagini cu planeta Marte surprinse de telescopul spațial James Webb. Ce a descoperit NASA cu ajutorul lui. FOTO

Telescopul spațial James Webb de la NASA a surprins primele imagini și spectre ale planetei Marte.

Gabriel Liiceanu: Politicienii au furat sume “înspăimântătoare” - cât 400 de spitale, 600 de școli și 1.700 km de autostradă

Clasa politică din România, „care ne-a adus pe primul loc în clasamentele de corupție ale Europei”, a furat în ultimii 34 de ani sume “înspăimântătoare”, cu care am fi putut construi 400 de spitale de top, 600 de școli și 1700 km de autostradă.

România, evitată de transportul de arme americane către Ucraina. Traseul-surpriză ales în detaliu de SUA prin Europa

Pentagonul pregătește mult timp livrările de muniție către Ucraina, iar armele americane au un traseu bine stabilit prin Europa pentru a ajunge în posesia trupelor ucrainene.

Batavul caută sprijinul Turciei
Mark Rutte, adversarul lui Iohannis în cursa pentru șefia NATO, a bătut la ușa lui Erdogan. Batavul caută sprijinul Turciei

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a declarat că speră că următorul secretar general al NATO va acorda prioritate preocupărilor legate de terorism ale Turciei în timpul întâlnirii de vineri cu Mark Rutte, favorit pentru a prelua postul.