A fost descoperită o fosilă veche de 150 de milioane de ani. Aparține unui ''bunic'' al crocodilului. FOTO

bunic crocodil
Facebook/Museo Argentino de Ciencias Naturales "Bernardino Rivadavia"

Un scheleton fosilizat cu o vechime de 150 de milioane de ani, descoperit într-un masiv muntos din sudul Chile, este strămoşul crocodilului modern.

Specia, denumită Burkesuchus mallingrandensis, a fost descoperită în 2014 de către o echipă de cercetători argentinieni şi chilieni într-un depozit de fosile din apropierea oraşului Mallin Grande, din Patagonia. A fost apoi analizat de Muzeul Argentinian de Ştiinţe Naturale (MACN) din Buenos Aires, notează Reuters.

CITEȘTE ȘI: O fetiță de 4 ani a făcut o descoperire uimitoare: “Cel mai bun exemplar găsit vreodată”

Specimenul este ''bunicul'' crocodililor din zilele noastre şi ar trebui să le permită oamenilor de ştiinţă să înţeleagă cum au evoluat, a mai precizat muzeul.

Somn African
Somnul african, o specie invazivă, descoperită în Delta Dunării. „Merge pe uscat cu aripile din faţă”
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Oamenii de ştiinţă cred că resturile fosile îi vor ajuta să înţeleagă cum aceste reptile au ajuns de la a fi terestre la a fi acvatice. Alături de alte fosile, descoperirea susţine ideea că America de Sud a fost leagănul evoluţiei crocodililor.

Cu circa 200 de milioane de ani în urmă, ''crocodilii aveau dimensiuni mai mici şi nu trăiau în apă. Paleontologii au dorit mereu să ştie cum a avut loc tranziţia'', a declarat pentru Reuters Federico Agnolin, cel care a descoperit specimenul.

''Burkesuchus demonstrează o serie de trăsături unice, pe care nu le are niciun alt crocodil întrucât au fost primii care au început să ajungă în apă, în apă dulce'', a spus Agnolin.

Potrivit MACN, crocodilii au apărut la începutul Jurasicului, cam în aceeaşi perioadă cu primii dinozauri. În câteva milioane de ani au ajuns să trăiască în apă, datorită existenţei mărilor calde şi puţin adânci. America de Sud este cunoscută pentru diversitatea fosilelor marine de crocodili.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire

O fetiță de doar 4 ani a descoperit o amprentă de dinozaur ce pare a fi cel mai bun exemplar găsit vreodată, conform experților.

Este alertă în Delta Dunării, după ce mai mulți pescari au prins în plase exemplare de somn african, o specie invazivă.

Plantă veche de 15 milioane de ani, care există și astăzi, descoperită într-o fosilă

O plantă veche de 15 milioane de ani a fost găsită în fosile, într-o provincie a Chinei. Specia de plantă există și în prezent, și este folosită la murături, sucuri și deserturi.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.