A fost descoperită o fosilă veche de 150 de milioane de ani. Aparține unui ''bunic'' al crocodilului. FOTO

bunic crocodil
Facebook/Museo Argentino de Ciencias Naturales "Bernardino Rivadavia"

Un scheleton fosilizat cu o vechime de 150 de milioane de ani, descoperit într-un masiv muntos din sudul Chile, este strămoşul crocodilului modern.

Specia, denumită Burkesuchus mallingrandensis, a fost descoperită în 2014 de către o echipă de cercetători argentinieni şi chilieni într-un depozit de fosile din apropierea oraşului Mallin Grande, din Patagonia. A fost apoi analizat de Muzeul Argentinian de Ştiinţe Naturale (MACN) din Buenos Aires, notează Reuters.

CITEȘTE ȘI: O fetiță de 4 ani a făcut o descoperire uimitoare: “Cel mai bun exemplar găsit vreodată”

Specimenul este ''bunicul'' crocodililor din zilele noastre şi ar trebui să le permită oamenilor de ştiinţă să înţeleagă cum au evoluat, a mai precizat muzeul.

Somn African
Somnul african, o specie invazivă, descoperită în Delta Dunării. „Merge pe uscat cu aripile din faţă”

Oamenii de ştiinţă cred că resturile fosile îi vor ajuta să înţeleagă cum aceste reptile au ajuns de la a fi terestre la a fi acvatice. Alături de alte fosile, descoperirea susţine ideea că America de Sud a fost leagănul evoluţiei crocodililor.

Cu circa 200 de milioane de ani în urmă, ''crocodilii aveau dimensiuni mai mici şi nu trăiau în apă. Paleontologii au dorit mereu să ştie cum a avut loc tranziţia'', a declarat pentru Reuters Federico Agnolin, cel care a descoperit specimenul.

''Burkesuchus demonstrează o serie de trăsături unice, pe care nu le are niciun alt crocodil întrucât au fost primii care au început să ajungă în apă, în apă dulce'', a spus Agnolin.

Potrivit MACN, crocodilii au apărut la începutul Jurasicului, cam în aceeaşi perioadă cu primii dinozauri. În câteva milioane de ani au ajuns să trăiască în apă, datorită existenţei mărilor calde şi puţin adânci. America de Sud este cunoscută pentru diversitatea fosilelor marine de crocodili.

Cel mai cunoscut japonez din SUA le-a rupt inima fanelor

O fetiță de doar 4 ani a descoperit o amprentă de dinozaur ce pare a fi cel mai bun exemplar găsit vreodată, conform experților.

Este alertă în Delta Dunării, după ce mai mulți pescari au prins în plase exemplare de somn african, o specie invazivă.

Plantă veche de 15 milioane de ani, care există și astăzi, descoperită într-o fosilă

O plantă veche de 15 milioane de ani a fost găsită în fosile, într-o provincie a Chinei. Specia de plantă există și în prezent, și este folosită la murături, sucuri și deserturi.

10 schimbări pentru RCA. Polița se va putea suspenda pentru o perioadă. Asiguratorii, obligați să accepte plata în rate

Este vorba despre cel mai amplu set de măsuri anunțat în ultimii ani pentru piața asigurărilor obligatorii RCA. Unele ar putea și să ducă la prețuri mai mici pentru cei mai mulți șoferi.

4 martie 1977, ziua în care un cutremur a îngropat România. După 47 de ani, doar unul din cinci români are casa asigurată

Au trecut 47 de ani de la cutremurul din 1977, în urma căruia și-au pierdut viața aproximativ 1.500 de oameni și alți 11.000 au fost răniți.

„Continuăm greva foamei”. Taximetriştii continuă protestele. Câte maișini se află în Piaţa Constituției

Taximetriştii membri ai Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi (ANPOTRT) continuă luni protestele în Piaţa Constituţiei, cu aproximativ 100 de maşini participante la protest.