Unde putem face reclamație dacă ni se anulează cursa aeriană sau avionul întârzie mai mult de trei ore
Mii de zboruri sunt anulate sau întârziate pe aeroporturile din Europa, inclusiv România. Mulți își încep vacanța așteptând vești de la compania aeriană.
Potrivit unei platforme de turism, în iunie au fost cu 47% mai multe întârzieri și anulări de zbor față de luna mai.
Dacă se anulează cursa ori întârzie mai mult de trei ore, călătorii trebuie să știe că au drepturi europene și pot primi despăgubiri, prin ANPC sau firme private.
Câțiva turiști aveau zbor la 4 dimineața spre Zakynthos. La ora 14 erau încă în aeroport...
Turist: "Ne-au sunat cu 30 de minute înainte, că zborul va fi amânat pentru astăzi la 17:20. Sper să nu-l mai amâne, sper să plecăm totuși... Foarte, foarte dezamăgiți... ”
În ultimele săptămâni, aproape 2.000 de aeronave au avut întârzieri mai mari de 30 de minute pe aeroportul Otopeni.
Ajunși în aeroport, oamenii sunt nevoiți să aștepte...
Haos este și pe aeroporturile din țară și din străinătate. Potrivit datelor unei agenții de turism online, în iunie au fost cu 47% mai multe întârzieri și zboruri anulate, în comparație cu luna mai. Cele mai afectate au fost rutele spre principalele orașe europene, cum ar fi Londra, Paris sau Milano.
În cazul în care întâmpinăm dificultăți de comunicare cu companiile aeriene, putem apela la Centrul European al Consumatorilor - direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, care se ocupă, printre altele, de reclamațiile aeriene.
Putem primi despăgubiri dacă zborul nostru a fost amânat cu mai mult de 3 ore sau anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare.
Putem să fim despăgubiți și dacă ni se refuză îmbarcarea, iar zborul alternativ oferit de companie nu se potrivește cu programul nostru.
Sunt, de asemenea, și firme private care ne pot ajuta să ne primim banii înapoi. Acestea, de altfel, au foarte multe solicitări în această perioadă.
Ramona Colea, firmă de despăgubiri: "Primim în fiecare zi, în această perioadă, aproximativ 100 de cereri. Fiecare cerere conține între 2 și 3 pasageri, asta înseamnă că în fiecare săptămână se adună mii de pasageri care ne scriu, pentru că aproape toate companiile aeriene și aproape toate țările au întârzieri și anulări."
Oamenii pot primi între 250 și 600 de euro, în funcție de caz și de distanța zborului.